مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان تاکید کرد:

بصیرت افزایی و روشنگری مهمترین وظیفه خبرنگاران است

حجت الاسلام سید حسن رفیعی گفت:17مرداد ماه به یاد شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار ایران اسلامی ،”روز خبرنگار” نامیده شده است، یادآور مجاهدتهای شهید عزیزی که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ ” روشنگری وبصیرت زایی ” را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده بود.
کد خبر: ۹۰۴۳۷۳۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

حجت الاسلام سیدحسن  رفیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان،ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن 17 مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی گفت:از ابتدای تاریخ تاکنون همیشه این کوشش و ذهن خلاق خبرنگاران بوده است که تحول آفرین بوده، قلم خبرنگاران باید منجربه  افزایش بصیرت، آگاهی وروشنگری باشد و اساس امورات دنیوی واخروی به دو دسته تقسیم میشود قلم و شمشیر و باید این نکته را بگویم که قدرت و زور قلم از قدرت و زور شمشیر هم بالاتر است.

وی افزود: براساس آموزه های قرآنی قلم مقدس است و آنچه نوشته می شود نیز باید مقدس باشد، امادراین راستا قلم مقدس تنها زمانی پاک و مقدس می‎نویسد که اندیشه و روح و تفکرات یک خبرنگار پاک منزه باشد و همواره خدارا مدنظر قرار دهد، اگرسرتاسر بطن و وجود خبرنگار آمیخته از رضا الهی باشد پس آنچه که مینویسد نیز مقدس است و قطعا رضایت الهی را درپی خواهد داشت .

حجت الاسلام سیدحسن رفیعی تصریح کرد:سرعت زیاد و حجم اخبار بصورت آنی وتحرک زیاد یک خبرنگار در بسیاری از مواقع فرصت بررسی و محتوایی خبرنگار را میگیرد دراینجا باید خبرنگار نهایت دقت و هوشیاری و کارشناسی دقیق را در نظر بگیرد

وی  با بیان اینکه خبرنگاران باید روحیه مطالبه گری و پرسش گری  داشته باشند، اظهار داشت: بدون شک اهل مطالبه، به حق بودن و دغدغه داشتن اصحاب رسانه و خبرنگاران  موجب برقراری روحیه تکاپو برای هدف مورد نظر خواهد شد؛ چراکه خبرنگارموتور محرک و هشداردهنده ای برای جامعه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان  بابیان اینکه قلم  و ذوق خبرنگاری که درگیر جریانات مختلف جناحی و سیاسی باشد، نمی تواند خود را مقدس نگه بدارد. بی شک بالاترین سرمایه برای خبرنگاران آحاد مردم ومخاطبان هستند ، مردم به دنبال کشف حقیقت هستند؛ به همین دلیل رسانه ها و به ویژه خبرنگاران در صحت وسقم  اخبار خودباید دقت نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:مسئولین ذی ربط می بایست بصورت ویژه نسبت به حمایت از خبرنگاران گام های اساسی بردارند تا با به صحنه آوردن ذوق و هنر این قشر زحمت کش شاهد پویایی و رشد هرچه بیشتر جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات