خبرهای داغ:
مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس :

کتاب بهترین دوست اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

در اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی یکی از بهترین کارهای که میشود برای کودکان و نوجوانان انجام داد ایجاد حلقه ها و گروه های کتابخوانی است .
کد خبر: ۹۰۴۳۷۶۹
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، در اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی  یکی از بهترین کارهای که میشود برای کودکان و نوجوانان انجام داد ایجاد حلقه ها و گروه های کتابخوانی است .

در واقع می توان اینگونه بیان داشت که بهترین رفیق و دوست برای این عزیزان کتاب است.

ایام تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی است که خانواده ها و ارگان ها و نهاد های دولتی و سازمان های مردم نهاد در برنامه های خود برای این ایام به مطالعه و کتابخوانی توجه ویژه ای داشته باشند.

در حوزه مطالعه و کتابخوانی می توان برنامه بسیار متنوع و ارزنده ای برگزار کرد از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری جشن کتاب و قصه گویی در پارک ها نشست کتابخوان و جمع خوانی، شعر خوانی، قرآن خوانی، نهج البلاغه خوانی، شاهنامه خوانی و...اشاره کرد.

انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس تنها سازمان و سمن مردم نهاد در  استان گلستان است که در این خصوص فعالیت های بیشمار و موفقی را انجام داده است.

سید علی کریمیان مدیر این انجمن مردم نهاد، در جمع خانواد ها ی که فرزندانشان در کلاس های اوقات فراغت تابستانی بسیج شرکت کرده بودند چنین می گوید: پیر فرزانه انقلاب مقام معظم رهبری که خود در خصوص بحث مطالعه و کتابخوانی نابغه ای محسوب می گردد چنین فرموده اند:( "امروز کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است.

از همه بیشتر، جوانان و نوجوانان باید احساس وظیفه کنند، اگر چه آن گاه که انس با کتاب رواج یابد، کتاب‌خوانی نه یک تکلیف، که یک کار شیرین و یک نیاز تعلل ناپذیر و یک وسیله برای آراستن شخصیت خودش تلقی خواهد شد، و نه تنها جوانان، که همه نسل‌ها و قشرها به دلخواه و شوق بدان رو خواهند آورد." ) با توجه به این مطلب، کتابخوانی و پرداختن به فرهنگ مطالعه نه تنها یک وظیفه ملی است بلکه یک وظیفه و واجب دینی برای همه جامعه است لذا تمامی ارگانها و نهاد ها و سازمان های مردم نهاد از هر منظری که بخواهند به آن  نگاه بکنند این وظیفه شرعی و ملی بردوششان خواهد بود.

وی در ادامه می گوید : بنا براین کوتاهی در این وظیفه ملی و شرعی خسارات های فراوانی را در بر خواهد داشت. مسئولین و خیرین محترم می توانند به حمایت و پشتیبانی از برگزار کنندگان اینگونه برنامه برخیزند حتی خانواده ها می توانند با یک برنامه ریزی مختصر با عنوان نذر کتاب به یاری بیایند و در نشر فرهنگ مطالعه اقدام خیر تاثیر گذار و مفیدی انجام دهند.

مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر شهرستان گنبد کاووس در پایان گفت: در این بی توجه ای که به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شاهدیم اما اگر دولتمردان ما سرمایه گذاری لازم را روی کودکان و نوجوان انجام بدهند مطمئنم جواب خواهد داد بر اساس تجربیات و مشاهدات شخصی با قاطعیت می گویم اگر امکانات لازم برای کودکان ونوجوانان فراهم شود همه آنها علاقمند به کتابخوانی هستند .

انتهای پیام /
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار