خبرهای داغ:
فرماندار چاراویماق در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان، از تصویب 85 میلیارد ریال تسهیلات برای پنج طرح اشتغالزا در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه اندازی و بهره برداری از طرح ها، مشکل بیکاری در شهرستان تا حد قابل قبولی رفع می شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۷۷۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  صابر تقویمی از نبود انگیزه کافی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در شهرستان انتقاد کرد و گفت: دستگاه های اجرایی و مسئول باید موانع و مشکلات موجود بر سر راه ایجاد اشتغال پایدار روستایی را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
وی به ظرفیت های چاراویماق در زمینه های کشاورزی، دامداری، معادن و گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: نبود نیروی متخصص و نیز عدم آموزش های لازم در حوزه های مختلف موجب رکود اشتغال و عدم بهره برداری از پتانسیل های موجود شهرستان شده است.
تقویمی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات شهرستان از محل مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارات شهرستان از این محل 6 میلیارد ریال و از محل طرح پشتیبان بیش از 4 میلیارد ﷼ است.
وی اضافه کرد: همچنین 36 میلیارد ﷼ برای اشتغال مددجویان کمیته امداد و 13 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان بهزیستی در شهرستان چاراویماق اختصاص یافته است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به رسالت این صندوق در ایجاد اشتغال پایداراشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار روستایی از اولویت های این صندوق در استان است.
کریم زاده همچنین خواستار ایجاد کارگروه های بررسی موقعیت و ظرفیت های شغلی در روستاها در راستای شناسایی طرح های جدید در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها