خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: برخی از نمایندگان که با آرا همین مردم راهی خانه ملت شده اند حقوق حقه مردم را کنار گذاشته و باند بازی‌ها و منافع حزبی خود را اولی نسبت به آن می‌دانند.
کد خبر: ۹۰۴۳۸۳۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، احسان زیارتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره وضعیت اقتصادی کشور گفت: بی شک کشور روز‌های ملتهب کم سابقه‌ای خصوصا در مساله اقتصاد را می گذراند. روز‌هایی که سهم زیادی در رضایت یا عدم رضایت مردم از حکومت جمهوری اسلامی را به دوش می‌کشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در ادامه افزود: به بیان دیگر می توان این ایام را آزمون کارآمدی دولت، بعنوان موثر‌ترین عنصر در اداره اقتصادی جامعه در وصول الزامات اقتصادی یک جامعه و تامین شرایط قابل قبول برای معیشت مردم دانست.

وی در ادامه مطرح کرد: اما رسیدن به چنین اهدافی، جلب اعتماد مردم به مدیریت اقتصادی دولت و بازگشت آرامش به فضای آشفته اقتصادی کشور با شرایط کنونی دست اندرکاران اقتصادی کشور دور از ذهن است.

زیارتی مدیریت فرسوده را آکنده از رانت و رشوه عده‌ای آقا و آقازاده خواند و بیان داشت: این گونه مدیریت ها که معیشت حداقلی مردم را نیز دستمایه مطامع سیری ناپذیر خود کرده اند، نخواهد توانست با این راهبرد و روش‌ها خواسته‌های بحق مردم را برآورده و کشور را از بحران پیش رو دور کند.

وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی بعنوان یکی از ارکان نظارت بر اجرای قوانین عنوان کرد: اختیارات مجلس در رسیدن به اهداف ذکر شده بسیار حیاتی و حایز اهمیت است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین کارشناسی و متناسب با شرایط امروز و نظارت دقیق، بدون در نظر گرفتن سلایق و تعلقات سیاسی و حزبی به اجرای آن‌ها می توانند سهم مهمی در عبور موفقیت آمیز از این مشکلات داشته باشند. اما به راستی این چنین است؟

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: آیا مجلسی که اکثر نماینده‌های آن غرق در سیاسی بازی‌های حزب خواهانه یا سکوت‌های محتاطانه و محافظه کارانه هستند میتوانند نقش نظارتی خود را به اجرای قوانین در این وانفسا و تنگنای اقتصادی ایفا کنند؟

وی افزود: این موضوع را می‌توان بطور مشهود در طرح اخیر سوال از رئیس جمهور بعنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور دید؛بطوری که برخی از نمایندگان که با آرا همین مردم راهی خانه ملت شده اند حقوق حقه مردم را کنار گذاشته و باند بازی‌ها و منافع حزبی خود را اولی نسبت به آن می‌دانند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در ادامه خاطر نشان کرد: البته از وکیل الدوله‌هایی نظیر چهارنماینده مردم شهر شیراز که خود و حزبشان ذی نفع از این شرایط اند و خود از لابه لای بازی‌های سیاسی و لیستی وارد مجلس شده اند هیچ انتظاری جز سکوت در مقابل خواسته‌های مردم و حزب گرایی و سیاسی زدگی نمی‌رود. این افراد و امثالهم نه تنها وکیل مردم و مدافع حقوق آن‌ها بودن را فراموش کرده بلکه وعده‌های انتخاباتی خود را نیز فدای سود جویی‌های حزب هایشان کرده اند.

زیارتی گفت: آیا نمایندگانی خود رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در حوزه های انتخابی بوده اند، می توانند نظارتی تیزبین با در نظر گرفتن صالح مردم و نه صالح افراد هم حزب خود داشته باشند؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز اظهار کرد: چگونه میتوان برگشتن نظر عده‌ای از نمایندگان از سوال از رئیس جمهور را توجیه کرد جز با درکار بودن رانت و تهدید وعده‌های دیگر؟

وی افزود: حال پرسشی که اهمیت بیشتر را داراست این است، آیا نمایندگانی که از آن‌ها یاد شد پنج سوال مطرح شده در طرح را دارای اولویت نمیدانند یا پرسش را از بالاترین  مقام اجرایی کشور دارای اشکال میدانند؟

این فعال دانشجویی بیان کرد: باید به این نکته اشاره کرد که وجود رانت، وعده‌های مساعده در حوزه‌های انتخاباتی، حزب گرایی و افزایش خوی اشرافی موجب چشم پوشی عده‌ای از نمایندگان از مشکلات اساسی مردم شده و به تعبیری دولت ازبازپرسی‌های مجلس به عنوان یکی از اساسی‌ترین ارکان نظارتی هیچ ترسی ندارد و مجلس در محاسبه‌های دولت نقش قابل توجهی ندارد.

زیارتی تصریح کرد: به زعم کارشناسان صاحب نظر مسائل اقتصادی راه حل برون رفت از این بحران هدایت کردن نقدینگی به سمت تولید، شناسایی و برخورد جدی با فساد، افراد رانت خوار و دلالان است که برای رسیدن به این مهم مجلس باید رویکرد خود را در نظارت بر اجرای قوانین تغییر دهد.

مسئول بسیج دانشجویی در خاتمه تاکید کرد: امید به آن است با درایت مسئولین به پشتوانه آحاد مردم شریف بتوان از این بحران نیز عبور کرد و حق معیشت مناسب که از الزامات حکومت اسلامیست بیش از پیش محقق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها