سید ساجد یعقوبی
دبیر اجرایی قرارگاه حضرت زهرا (س) استان اردبیل،
دبیر اجرایی قرارگاه حضرت زهرا(س) استان اردبیل گفت: ستاد مردمی غدیر به منظور برگزاری برنامه‌های دهه‌ ولایت در استان به ویژه جشن روز عید غدیر خم در استان اردبیل تشکیل شده و محور فعالیت این ستاد برگزاری برنامه‌ها به صورت مردمی است.
کد خبر: ۹۰۴۳۸۶۲
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی حسن‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع برنامه‌های دهه ولایت و جشن روز عید غدیر خم در اردبیل اظهار داشت: قرارگاه حضرت زهرا (س) به عنوان جبهه فرهنگی، مردمی در استان اردبیل فعالیت می‌کند که وظیفه این قرارگاه جبهه‌سازی فرهنگی در استان بوده و خوشبختانه جزو ده استان برتر کشور در حوزه اجرای برنامه‌های فرهنگی هستیم.

وی گفت: قرارگاه حضرت زهرا (س) چهار ماموریت اصلی دارد که در مرحله نخست شناسایی فعالان فرهنگی در سطح استان اردبیل و بعد از آن شبکه‌سازی با مجموعه‌های فرهنگی است که تا به امروز ۶۰۰ مجموعه فرهنگی در استان اردبیل شناسایی شده و ۱۴ کارگروه تخصصی تشکیل شده‌اند.

دبیر اجرایی قرارگاه حضرت زهرا (س) استان اردبیل گفت: توانمندسازی ماموریت سوم و انجام عملیات فرهنگی ماموریت اصلی قرارگاه را تشکیل می‌دهد که بعد از تدوین محور‌های اصلی کارگروه ایجاد شده که در هفت موضوع فعالیت می‌کند که بحث خانواده و تربیت کودک از جمله این موارد است که طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از ۳۰ مسجد استان اردبیل اقدامات تربیتی و فرهنگی انجام می‌شود.

حسن‌زاده اظهار کرد: مبانی انقلاب اسلامی و فعالیت برای تحقق اقتصاد مقاومتی از دیگر موضوعات این بخش است که در حوزه اقتصاد مقاومتی برای نخستین بار کلینیک اقتصاد مقاومتی با حضور اساتید دانشگاهی و برخی نهاد‌های اداری در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: محرومیت‌زدایی به ویژه در حاشیه شهر اردبیل و فعالیت در حوزه اربعین و انجام عملیات فرهنگی این هفت مورد را تشکیل می‌دهد و این قرارگاه با قدرت در این ارتباط فعالیت‌های خود را عملیاتی می‌کند.

تدوین ۴۰ برنامه جامع برای گرامیداشت عید غدیرخم

دبیر اجرایی قرارگاه حضرت زهرا (س) استان اردبیل در ارتباط با برنامه‌های دهه ولایت و جشن غدیرخم اظهار کرد: ستاد مردمی برنامه‌های دهه ولایت و عید جشن عیدغدیر خم با حضور اقشار مختلف مردم در اردبیل تشکیل شده و دلیل این کار حضور اقشار مختلف مردم در صحنه است چرا که عید غدیر خم از اعیاد مهم استان بوده و دشمنان هم قصد ضربه زدن و به فراموشی سپردن این عید را دارند.

حسن‌زاده اظهار کرد: متاسفانه مراسمات عید جشن غدیر خم در سطح کشور و در استان آنطوری که باید برگزار نمی‌شود و همان طور که در روایات امامان معصوم (ع) داریم جشن غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و باید برای گرامیداشت آنان فعالیت مناسبی انجام شود.

وی افزود: امسال ستاد مردمی عید غدیر خم در اردبیل تشکیل شده و دو اولویت اساسی را دنبال می‌کند که در مرحله نخست برگزاری جشن‌ها به صورت مردمی و در مرحله دوم موج‌آفرینی و فرهنگ‌سازی برای گرامیداشت این روز است.

دبیر اجرایی قرارگاه حضرت زهرا (س) استان اردبیل گفت: با سازمان‌های مردم نهاد مختلف جلسه داشتیم و ۴۰ عنوان جامع برای گرامیداشت این روز برنامه تدوین شده است که از آن جمله می‌توان به قرائت خطبه غدیر در نماز‌های جماعت و دعوت از شاعران برای سرودن شعر در این ارتباط است.
ارسال نظرات