خبرهای داغ:
در حال حاضر 4 مرکز سالمندان روزانه به ظرفیت هر مرکز 40 نفر مخصوص بانوان در استان فعالیت می کنند و بنا است که در آینده نزدیک مراکز روزانه نگهداری آقایان نیز ایجاد شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۹۵۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

راحله جاتن معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به مراکز نگهداری سالمندان بیان‌کرد: درنظر عام مهد سالمندان، ولی در واقع مرکز آموزشی توانبخشی روزانه سالمندان که در راستای اجرای طرح های اجتماع محور و همچنین حفظ کرامت سالمندان و حضور موثر ایشان در خانواده فعالیت می‌کند.

وی گفت: افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند بالای ۶٠ سال و بزرگسال و فرزانه می باشند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهداف تاسیس این مراکز اظهار کرد: هدف از تاسیس مرکز روزانه سالمندان، فراهم کردن محیطی شاد و سرگرم کننده جهت ارتقای سلامت جسمی و روحی و حفظ منزلت سالمندان درخانواده همچنین تمرکز به توانمندسازی سالمندان در زندگی با تکیه بر دانش، مهارت ها و توانایی های آنان می باشد.

جاتن عنوان کرد: همچنین پیشگیری از افت توانایی و فعالیت و آسایشگاهی شدن سالمندان به وسیله ارائه خدمات مراقبتی و تقویت وظیفه و حس خود مراقبتی و تشویق سالمند به حضور در اجتماع از دیگر اهداف تاسیس مراکز نگهداری روزانه سالمند است.

وی افزود: در این مرکز فعالیت هایی از قبیل خدمات توانبخشی کاردرمانی و فیزیوتراپی، پزشکی و پرستاری، خدمات روانشناسی، آموزشی، ورزشی، تفریحی ارائه می گردد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: همچنین تقویت حافظه با کلاس های هنر و خلاقیت، موسیقی درمانی و تئاتر درمانی، تقویت سازگاری و نیازهای معنوی، درمان های یکپارچه سازی و حواس پنجگانه، برگزاری دوره های مهارت زندگی و مشاوره گروهی و فردی و خانواده درمانی ارائه می گردد.

جاتن گفت: در حال حاضر 4 مرکز سالمندان روزانه به ظرفیت هر مرکز 40 نفر مخصوص بانوان در استان فعالیت می کنند و بنا است که در آینده نزدیک مراکز روزانه نگهداری آقایان نیز ایجاد شود.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها