نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: باید جایی که تولید سیاست‌گذاری می‌شود مصرف هم سیاست‌گذاری شود و در این شرایط هیچ‌وقت نمی‌گذارید پوشاک ترکیه‌ای بیاید و کارخانه داخلی تعطیل شود.
کد خبر: ۹۰۴۳۹۹۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله سیداحمد علم الهدی در دیدار با جمعی از بازاریان و اصناف مشهد با اشاره به بینش‌های اقتصادی متفاوت در کشور اظهار داشت: یک بینش اقتصادی نگاه مقام معظم رهبری است که ۴ سال در همه شعار‌های سال مطرح کرده‌اند و مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را بیان کردند.

علم‌الهدی ادامه داد: اقتصاددانان توانایی اشکال گرفتن از اقتصاد مقاومتی را ندارند، اما مدیریت اجرایی کشور این نگاه را باور ندارد. بینش دوم اقتصادی نگاه به بیرون است در این نگاه باید با دنیا بسازیم و اگر نسازیم نمی‌توانیم زندگی کنیم. اختلاف بین دو نگاه عاملی است که در این ۴ سال هر چه تجربه کردیم از جنس عبرت است.

وی با اشاره به نفوذ دشمن در بینش اقتصادی ما گفت: کسانی که چشم به غرب دارند و دنبال برجام هستند می‌گویند بترسید، اما قرآن می‌گوید شما در هر کسب و کاری هستید باورتان به خدا زیاد شود. اگر کلید مصرف دست شما باشد، کلید کاروکاسبی دست شما می‌آید.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز مردم با توجه به وضعیت اقتصادی نسبت به برنامه زندگی خود مستأصل هستند و اگر شما بازار مصرف را به دست بگیرید هم توطئه دشمن از بین می‌رود هم برنامه مصرف مردم را کنترل می‌کنید.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: باید جایی که تولید سیاست‌گذاری می‌شود مصرف هم سیاست‌گذاری شود و در این شرایط هیچ‌وقت نمی‌گذارید پوشاک ترکیه‌ای بیاید و کارخانه داخلی تعطیل شود. از سرآغاز نهضت امام (ره) بار اجرایی روی دوش بازار بود و به پشتیبانی رهنمود‌ها و قیام امام آمد و بازار در پیروزی انقلاب نقش داشت. در ادامه انقلاب هم بازاریان مشارکت وسیع در همه ابعاد داشتند و در بحران‌های مختلف همراه انقلاب بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: انقلاب در همه نسل‌های بازار تا امروز ثابت و ادامه‌دار بوده و نمی‌توان گفت روزی بازار جلو صف بود و امروز عقب زده شده است.

وی نظام را ابزار اجرایی انقلاب دانست و گفت: تشکیل نظام یک اهرم برای انقلاب بود و امروز، نه قدرت سلطه بر اندیشه و نه صادر شدن انقلاب با روز اول قابل مقایسه نیست. دشمن خواست کشور ما را به‌دست آورد منطقه را از دست داد و امروز تلاش می‌کند منطقه را به‌دست آورد و در ادامه دنیا را هم از دست می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی نقطه‌قوت آمریکا در منطقه را اسرائیل دانست و گفت: علاوه بر موشک‌های بالستیک ایران، امروز لبنان و سوریه هم می‌توانند اسرائیل را تهدید کنند و اسرائیل گروگان ما است.

وی با اشاره به قدرت تسلیحات الکترونیک آمریکا اظهار کرد: اگر ما سلطه بر اسرائیل نداشتیم آمریکا از صبح تا ظهر به ما مهلت نمی‌داد و حمله می‌کرد، اما ترامپ تهدید کرد، کنگره آمریکا علیه او قیام کرد که حق نداری تهدید کنی.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با نقل خاطره‌ای از آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: ایشان معتقد بودند دولت می‌تواند ناظر خوبی باشد، اما نمی‌تواند کاسب خوبی باشد و ما هم فقط حرام و حلال خدا را به کاسبان می‌گوییم.

آیت‌الله علم‌الهدی با ارائه پیشنهادی به بازاریان و اصناف گفت: کالا یا کالا‌هایی که برای شما بهتر است مشخص کنید با قیمت ارزان توسط جریان توزیع بسیج و مساجد در یک منطقه یا همه مشهد توزیع کنید و این نمونه تجربه‌ای برای به‌دست گرفتن بازار مصرف مردم باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها