البرزی ها 50 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده می سازند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه ، از اعلام آمادگی خیران استان البرز برای ساخت 50 واحد مسکونی مددجویان این نهاد در مناطق زلزله زده خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۴۰۱۳
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اظهار داشت: به تازگی جمعی از خیران البرز در سفری به غرب استان کرمانشاه از روند بازسازی منازل مسکونی شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب بازدید کردند.

البرزی ها 50 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده می سازند
وی ادامه داد: خیران استان البرز پس از بازدید از شهر زلزله زده سرپل ذهاب، قول کمک پنج میلیارد ریالی برای اتمام کار بازسازی واحدهای آسیب دیده زلزله زدگان کمیته امداد را دادند.


خدرویسی افزود: این افراد برای مشارکت در ساخت 50 واحد مسکونی با پرداخت 100 میلیون ریال به هر واحد اعلام آمادگی کردند.


مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه براثر زلزله آبان ماه سال گذشته بیش از پنج هزار و 400 منزل مسکونی خانوارهای مددجو در استان به طور کامل تخریب شد، یادآوری کرد: کار بازسازی و ساخت چهار هزار واحد از این منازل پس از اسکان موقت خانوارهای مددجو به سرعت آغاز شده است.


وی ادامه داد: با تلاش های شبانه روزی موفق شدیم عملیات ساخت 500 واحد مسکونی را در خرداد امسال به اتمام رسانده و صاحبان آن ها در منازل خود مستقر شدند.


خدرویسی همچنین ابراز امیدواری کرد عملیات ساخت یک هزار و 500 واحد مسکونی دیگر با کمک خیران تا پایان شهریور امسال به اتمام برسد.


مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در پایان گفت: علاوه بر کمک های بلاعوض و تسهیلات دولتی که در اختیار مددجویان قرار گرفته از منابع داخلی سازمان، به هر کدام از خانوارهای آسیب دیده زیرپوشش مبلغ 120 میلیون ریال کمک بلاعوض صورت گرفته است.


زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.


این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

در استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 68 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار