مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

شعار زدگی و رویکرد سیاسی علت کاهش رتبه علمی کشور

بصیری گفت: متاسفانه در دولت کنونی رویکردها همانند دولت اصلاحات و سازندگی سیاسی محور بوده و به جای عمل بیشتر شعار می‏‌دهند.
کد خبر: ۹۰۴۴۰۳۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
مسعود بصیری مسئول سازمان بسیج رسانه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه علت کاهش رتبه علمی کشور چیست و چرا رتبه علمی کشور در دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به دولت نهم و دهم کاهش پیدا کرده است؟ گفت: رویکرد هر دولتی در راس مجموعه به زیر مجموعه آن تسری پیدا می‏‌کند.

وی بیان کرد: در دولت‎های مختلف فردی که مسئولیت ریاست را بر عهده می‎گرفته، در صورتی که اهل علم و دانش و حرکت بر مدار دانش بوده، اطراف آن دانشمندان جمع می‎شدند و طبیعتا سطح علمی کشور و افراد جامعه افزایش می‌یافته است.

بصیری با بیان اینکه در مقاطع مختلفی در تاریخ کشور رشد علمی خوبی را تجربه کردیم، تشریح کرد: متاسفانه در دولت کنونی رویکردها همانند دولت اصلاحات و سازندگی سیاسی محور بوده و به جای عمل بیشتر شعار می‏‌دهند.

وی در ادامه گفت: این دیدگاه به دانشگاه و دانشجویان تسری پیدا می‏کند و دانشگاه‎ها از حالت علمی خود خارج و سطح علمی آن‎ها کاهش می‎یابد؛ در نتیجه توجه به نخبگان و موضوعات علمی که پشتوانه اقتصاد و فرهنگ کشور است، کاهش پیدا می‎کند.

بصیری با بیان اینکه این رویکرد باعث شده سرمایه گذاری برای افراد علمی کاهش پیدا کند، اظهار کرد: نتیجه این کاهش سرمایه گذاری روی تحقیقات علمی و پژوهشی کشور است و نتیجتا با کاهش رتبه علمی کشور مواجه خواهیم شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار