بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به افزایش شدت گرما در استان، گفت: دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر از جمله دشتستان از ۵۰ درجه فراتر می‌رود.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۳۷
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر از ۵۰ درجه فراتر می‌رودبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت در شبانه روز گذشته دمای هوا در غالب نقاط استان افزایش یافت و بیشترین افزایش دما به ترتیب در دیلم، برازجان و جم به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه برازجان با ۴۸ درجه گرمترین نقطه استان در شبانه روز گذشته بوده است اضافه کرد: انتظار می رود این روند افزایشی طی امروز و فردا نیز ادامه یابد و دمای هوا در برخی نقاط بویزه نقاط غیر ساحلی همچون دشتستان به بیش از ۵۰ درجه سلسیوس نیز برسد.

شفیع‌خدایی خاطرنشان کرد: در برخی ساعات امروز و فردا وزش باد بر روی دریا بویژه در قسمتهای غربی و شمالی خلیج فارس سبب افزایش نسبی ارتفاع موج و تلاطم دریا در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس می شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی همین مدت احتمال بروز پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در برخی نقاط همراه با غبار محلی، در سواحل شمالی و مرکزی استان و بر روی دریا در طول روز گاهی همراه با وزش باد و احتمال گرد و غبار خواهد بود.

شفیع‌خدایی افزود: جهت وزش باد غالبا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا غالبا شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر در فاصله دور از ساحل گاهی تا۱۵۰ سانتیمتر و در قسمتهای جنوبی خلیج فارس ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها