رئیس شورای زکات اردکان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات گفت: زکات، یکی از ستون‌های دین اسلام و موجب گشایش در امور جامعه است.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۵۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در جلسه شورای زکات شهرستان اردکان در خصوص اهمیت پرداخت زکات گفت: دین اسلام بر پنج‌پایه نماز، روزه، حج، زکات و ولایت بناشده است و زکات یکی از ستون‌های دین اسلام است.
وی افزود: در قرآن کریم نیز در اکثر موارد، نماز همراه با زکات آمده است و در کلام اهل‌بیت هم سفارش زیادی به زکات شده است و تأکید شده است که نماز انسان در صورتی موردقبول واقع می‌شود که زکات را نیز بپردازد.
امام‌جمعه اردکان گفت: زکات شامل زکات واجب، خمس، صدقه و زکات مستحبی است که اگر مردم ما به این موضوع اهمیت بدهند همه فقرا به نیاز‌های اصلی خود دست پیدا می‌کنند. حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند؛ هر جا فقری مشاهده می‌شود بخشی از هزینه‌های او در دست اغنیاست و این افراد غنی باید به فقرا رسیدگی کنند.
وی اظهار داشت: در موضوع تبلیغ زکات و حمایت از آن‌همه باید تلاش کنند تا زکات در کشور ما و در میان مردم ما به‌خوبی جای خود را باز کند و نیاز‌های اصلی محرومین بااهمیت دادن به این موضوع برطرف شود.
رئیس شورای زکات اردکان در پایان گفت: اگر این اتفاق بیفتد هم به دولت و هم به امور خیریه کمک می‌شود، زیرا مصارف زکات مخصوص نیازمندان نیست و در موارد دیگری مانند ساخت بیمارستان، مدرسه و پیشرفت جامعه نیز هزینه می‌شود. نتیجه اهمیت دادن به زکات، گشایش در بسیاری از امور جامعه ازجمله امور مستمندان و نیازمندان است.
ارسال نظرات