وهاب کاظمی
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه اراک گفت:
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه اراک گفت: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد فساد وجود ندارد و آن بهترین نظارت عمومی است و پایه آن بر زور و بازو و قدرت ظاهری نیست.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۶۸
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازاراک، سرهنگ پاسدار دستجانی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک در دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه فرماندهان حوزه ها ، گفت:امروزه مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیاز روز کشور است و دیگر تذکر های لفظی و گفتاری فایده ای ندارد و باید دغدغه مندان دین با عملشان به اصلاح جامعه بپردازند.
وی گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه عقلانی است یعنی هرانسان عاقلی اگردچار دنیا گرایی نشود، و عقل و خرد خود را نفروشد امربه معروف و نهی از منکر را می پذیرد یعنی خوبی ها را دوست دارند و از بدی ها بیزارند و دیگران را از کار بد نهی می کنند.
وی با اشاره به مراحل امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر ساخته بشر نیست؛ اما بعضی از قوانین ساخته دست بشر است و آن امر به معروف و نهر از منکر وحیانی است و دستور خداوند و در قرآن بیان شده است؛ این فریضه مهم هم در قرآن آمده و هم در سنت و آن یک وظیفه عمومی است مثل نماز که هرکدام احکام خود را دارند و با برای اجرای هرکدام باید احکام خودش را یاد بگیریم.
دستجانی با اشاره به اقسام امربه معروف گفت: در ابتدا بایستی معروف و منکر را شناخت؛ امر به معروف و نهی از منکر یک واجب نیست؛ بلکه دو واجب است که همیشه باهم همراه هستند؛ یعنی وقتی کسی مورد امر به معروف و نهی از منکر قرار می گیرد دوحالت دارد؛ یا مؤمن است و وعظ را می پذیرد یا جاهل است و چیزی را یاد می گیرد.
وی در پایان با اشاره به اهداف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد فساد وجود ندارد و آن بهترین نظارت عمومی است و پایه آن بر زور و بازو و قدرت ظاهری نیست؛ بلکه پایه آن بر فکر و نظارت عمومی است؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر رایج باشد؛ این همه اعتیاد، طلاق و فساد در جامعه نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار