فرماندار چاراویماق در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی و ستاد تسهیل امور جوانان با موضوع تسهیل ازدواج جوانان گفت: بانک های عامل نسبت به تسهیل و رفع موانع دریافت وام ازدواج اقدام کنند تا زوج های جوان در ابتدای زندگی مشترک گرفتار روال پیچیده اداری نشوند.
کد خبر: ۹۰۴۴۱۸۴
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صابر تقویمی افزود: سختگیری و تاخیر در پرداخت وام ازدواج از سوی بانک ها، مشکلات عدیده ای برای زوج های جوان در ابتدای زندگی مشترک ایجاد می کند.
وی اضافه کرد: با توجه به این که یکی از موانع پیش روی جوانان برای تشکیل زندگی مشترک، مشکلات مالی است، ارائه تسهیلات و حمایت های مادی می تواند به عنوان تسهیل کننده و کمک به آنها در تشکیل خانواده شود و نیز نتیجه های مثبتی بر کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهد داشت.
تقویمی به اهمیت ازداوج و تاثیرات آن در جامعه اشاره کرد و افزود: جامعه ‌ای که دختران و پسران آن در آرامش و امنیت و سلامت کامل زندگی می‌ کنند تمامی انرژی و استعدادهایشان صرف کار مفید و پیشرفت جامعه می شود.
وی از عدم بررسی دقیق آسیب های اجتماعی و فرهنگی و عدم شناسایی موانع و مشکلات امور اجتماعی در چاراویماق انتقاد کرد و گفت: برگزاری جلسات بدون بررسی های لازم و همچنین بدون ارائه راهکار و پیشنهاد در حل مشکلات تاثیرگذار نخواهد بود.
تقویمی اضافه کرد: تمامی دستگاه های اجرایی به خصوص اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان نسبت به شناسایی مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در حوزه فعالیت خود اقدام و راهکارهای لازم را در جهت برون رفت از این مشکلات ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه 222 سری جهیزیه توسط کمیته امداد برای نوعروسان تحت پوشش این نهاد تقدیر کرد و افزود: کمک های مالی و ارائه تسهیلات ازدواج و آموزش مهارت های زندگی قبل و بعد از ازدواج می تواند از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.
همچنین در این جلسه مقرر شد به مناسبت هفته ازدواج کارگاه آموزشی زندگی برای متاهلین و زوج های جوان برگزار شود و ادارات بهزیستی و شبکه بهداشت، نسبت به ارائه مشاوره رایگان قبل از ازدواج اقدام کنند.

ارسال نظرات