عباسعلی حسین پور*

روز خبرنگار فرصتی است تا مسؤولین درد دل خبرنگاران را بشنوند

خبرنگار منتظر است درددل او که درد مردم است شنیده شود و این روز فرصتی برای این موضوع است نه جشن های تصنعی؟!
کد خبر: ۹۰۴۴۱۹۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود.
هرسال، به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار که نزدیک می‌شویم مرگم می‌گیرد، دیگر خسته شدم از این همه توهین پدرخوانده مطبوعات استان سمنان، هرسال می‌گوییم ان‌شاءالله برای سال بعد یکی پیدا خواهد شد که صدای ما را بشنود، اما سال به سال دریغ از پارسال.
روی صحبتم با جناب آقای دکتر خدایی روابط عمومی محترم استانداری سمنان است هرچند که دوست داشتم استاندار را خطاب قرار دهم، ولی با حرف و حدیث‌هایی که در خصوص رفتن ایشان هست، ترجیح دادم با کسی صحبت کنم که لااقل از جنس خودمان است، حرفمان را بهتر می‌فهمدو اتفاقا گوش شنوایی دارد.
جناب اقای خدایی عزیز؛
پدرخوانده مطبوعات استان ما یعنی همان مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با پنبه سر می‌برد لطفا هم خود مراقب باشید و هم ما را از دست ایشان نجات دهید ما پدرخوانده‌ای مستبد، تنبل، ترسو (به اصلاح خودش زرنگ) نمی‌خواهیم. چندسالی است که جناب اقای سوقندی به بهانه برگزاری "جشن" روز خبرنگار مانع ایجاد ارتباط مستقیم قشر زحمتکش خبرنگار با مسئولان برای ارائه نقطه نظراتشان شده و از این نمد مسئولیت اداره کل، کلاه گشادی بافته و با منت بر سر خبرنگاران فعال استان نهاده است. ایشان هرساله به همین بهانه برگزاری جشن، تریبون را از خبرنگاران گرفته است و، چون مطمئن شده که نجابت خبرنگاران این استان مانع طرح خواسته‌هایشان در رسانه‌های محل فعالیتشان خواهد شد، هرسال این کلاه گشاد را پایین‌تر می‌کشد. جشن روز خبرنگار که حاصل تفکر مستبدانه جناب آقای سوقندی است باعث شده تا ادارات تابعه این اداره کل نیز به تبعیت از مدیر کل خود به همین منوال عمل نموده و فرصت سوزی کنند تا مسئولان عالیرتبه استان صدای هیچ خبرنگاری را نشنوند.
دکتر عزیز.
ادارات ارشاد بویژه اداره ارشاد شاهرود تحت لوای اسم زیبای "جشن روز خبرنگار" ظلم بزرگی در حق فرهنگ مکتوب نموده که رفع آثار سوء آن سالیان سال طول خواهد کشید. همواره از مدیران فرهنگ و ارشاد استان از راس تا ذیل درخواست نموده‌ایم که اجازه دهند در روزی که بواسطه خون گرانقدر شهید محمود صارمی به نام خبرنگار نامگذاری شده حرفمان را بزنیم، ولی افسوس که گوش شنوایی نبوده و نیست. همین امسال علیرغم اعلام آمادگی خانه مطبوعات شاهرود برای هرگونه همکاری، سرپرست اداره ارشاد شاهرود شنبه و دوشنبه دو جلسه برای هم اندیشی با خانه مطبوعات شاهرود در خصوص چگونگی برگزار مراسم روز خبرنگار برگزار کرد، هیچ کدام از پیشنهادات خانه مطبوعات را عملی نکرد و از آن جالبتر به واسطه عدم اطلاع فرماندار جدید شاهرود از وضع مطبوعات این شهرستان، به قول خودشان زرنگی نموده و با ارائه اطلاعات غلط به جناب آقای محمدی دستور برگزاری جشن روز خبرنگار ارشاد و شهرداری شاهرود را گرفتند که اینکار چند ایراد اساسی دارد.
جناب آقای خدایی عزیز.
سرپرست ارشاد شاهرود به واسطه نداشتن جسارت کافی (مثل مدیر عالی خود در استان) معتقد است که در این روز باید همه فعالین رسانه‌ای دعوت شوند و همین امر باعث دعوت از ۲۰۰ نفر! در شاهرود شده است، متعجبم که وقتی شاهرود ۲۰۰ خبرنگار دارد پس چرا خروجی لازم را ندارد؟ اتفاقا همان نشریات و خبرگزاری‌هایی که خروجی قابل تحصینی دارند بیش از ۵ خبرنگار ندارند! پس چگونه و چرا ۲۰۰ نفر را دعوت می‌کنند؟! چرا باید در روز خبرنگار شاهد دعوت از مادربزرگ‌ها، رانندگان نیسان و مینی‌بوس و... باشیم؟ چون ارشاد توان تمییز دادن خبرنگار از غیر خبرنگار را ندارد؟ چرا باید تاوان این نداشتن جسارت در اقایان مسئول ارشاد را باید خبرنگاران بدهند؟
دکتر جان.
ما از شما به عنوان روابط عمومی نماینده عالی دولت در استان تقاضامندیم بررسی فرمود: ه و از حیف و میل بیت المال به اسم روز خبرنگار جلوگیری فرمایید، خبرنگاران واقعی استان خواستار برخوردی قاطع با این امر هستند، اجازه ندهید بی‌کفایتی دولتمردان بی‌تدبیر دولت امید باعث بازی با آبروی خبرنگاران شود، اجازه ندهید که خبرنگاران بواسطه بی‌مدیریتی آقایان روبروی دولت قرار بگیرند ما این را نمی‌خواهیم، ولی اداره کل ارشاد استان و شهرستان‌های تابعه به هر نیتی که دارند مارا به این سمت سوق می‌دهند، کاسه صبر ما هم لبریز شده، پس علاج واقعه را قبل از وقوع کنید.
خدایی عزیز.
تقاضای ما ایجاد فرصتی است که بواسطه آن بتوانیم در روز خبرنگار مدیران ارشد استان را پای دردل خودمان بنشانیم، سعی می‌کنیم این موضوع را برای اقایان ارشاد روشن کنیم که دادن یک شام و نهار به بهانه روز خبرنگار به جماعتی که اکثرشان حتی در طول روز یک خبر هم مطالعه نمی‌کنند، لطفی در حق خبرنگاران محترم استان نبوده و نیست، تلاش می‌کنیم که آقایان بفهمند که این جشن سراسر مضحکه آنها، توهین به شان خبر و خبرنگار است پس بابت آن بر سر این قشر کم توقع و پر تلاش منت نگذارند.
دکتر جان.
درددل ما زیاد است، امیدواریم شما بشنوید و فرصتی را برایمان فراهم بفرمایید تا با مدیر کل جدید ارشاد استان که ان‌شاء الله بزودی معرفی می‌شود، بی واسطه حرفمان را بزنیم.

* عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات استان سمنان
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار