خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

گفت و گو و تربیت نقش مهمی در پیشگیری از آسیب ها دارند

استاندار آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در نشست تخصصی «گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی» با حضور معاون امور خانواده و زنان رییس جمهوری در تبریز اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و حتی تعارضات با گفت و گو حل می شود.
کد خبر: ۹۰۴۴۲۶۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش افزود: با توجه به اینکه در جامعه اسلامی هستیم و «عمل زیبا صحبت کردن» به صراحت در قرآن آمده است، باید خوب صحبت کردن را از خود شروع کنیم و به بقیه نیز تعمیم دهیم.
 وی با تاکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق گفت و گو و تربیت، خاطرنشان کرد: تربیت کردن به معنی اصلاح مباحث رفتاری است و اگر در این رابطه تمرکز کنیم نتایج بهتری می‌گیریم.
خدابخش با بیان اینکه در گفت و گو باید آموزش هایی دیده و آموزش های حقوقی هم ارایه دهیم، افزود: این امر باید از آموزش و پرورش شروع شود و تک گویی به گفت و گو محوری تبدیل شود و معلم محور نباشد.
وی، از رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار جامعه خواست تا آموزش مهارت‌‌های زندگی و اصلاح الگوی رفتاری را مورد تاکید قرار دهند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید مباحث ریشه‌ای و مهارت‌های زندگی به عنوان متون درسی در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داده شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه سهم دانشجویان دختر استان در دانشگاه‌های دولتی ۱۸ درصد و در دانشگاه‌های غیردولتی ۲۱ درصد است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا نیز بانوان با 49 درصد مشارکت چشمگیری داشتند.
رقیه صادق‌زاده با بیان اینکه دو تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، از بانوان هستند، افزود: سه بخشدار زن، ۲۳ عضو شورای شهر، ۴۳ عضو شورای اسلامی روستا و ۴۳ بانوی دهیار در استان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به رشد مشارکت بانوان استان در کلیه حوزه‌ها و به ویژه در حوزه اقتصادی، خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت بانوان استان در حوزه اقتصادی ۱۱ درصد است و ۸۰۰ بانوی کارآفرین در استان فعالیت می کنند.
صادق زاده تعداد سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه زنان را ۱۵۰ سازمان برشمرد و گفت: از یکهزار و 300 زن سرپرست خانوار، ۸۰۰ نفر وام دریافت کرده و بقیه نیز در حال طی مراحل دریافت وام هستند.
در این نشست نمایندگان سمن ها و احزاب به بررسی دیدگاه ها و دغدغه های حوزه زنان پرداختند.
مساله کودک همسری، خشونت عریان علیه زنان، موازی کاری در امور سلامت زنان، شاداب بودن زنان و محیط خانه و .. از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها