خبرهای داغ:
همرزم شهید «محسن ارومی» گفت: محسن در مقر گروه فداییان اسلام کلاس کشتی برگزار می‌کرد و می‌گفت «رزمندگان همه باید پهلوان باشند». او علاوه بر ورزش، اخلاق و منش پهلوانی را به رزمندگان آموزش می‌داد.
کد خبر: ۹۰۴۴۳۲۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، «محسن ارومی» یکی از رزمندگان «گروه فداییان اسلام» بود که دلیرانه در مقابل دشمن ایستادگی کرد و سرانجام در حادثه حج خونین سال ۶۶ توسط آل سعود به شهادت رسید. به مناسبت سالروز شهادت این شهید بزرگوار خبرنگار دفاع پرس به گفت‌وگو با سردار قاسم صادقی همرزم این شهید بزرگوار پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

محسن در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، روشنگری مردم از وضعیت جامعه و رسوا کردن دشمن نقش فعالی داشت. همچنین در سرکوبی ضدانقلاب پیش قدم بود. این مبارز انقلابی جهت حفظ جان مسافران، مسوولیت امنیت پرواز را عهده دار شد. در آن دوران محسن به نیروهای تازه وارد هم آموزش می‌داد. منافقین در آن دوران سعی داشتند با ربایش هواپیماها ترس به دل مردم بیاندازند، اما پاسدارانی همچون محسن ارومی مانع این امر شدند.

به رزمندگان آموزش پهلوانی می‌داد

او یک مبارز انقلابی، پاسدار، رزمنده و پهلوان بود. پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی مناطق عملیاتی شد. جاده آبادان – خرمشهر گواه رشادت‌های این مبارز است. محسن دلیرانه در عملیات‌ها می‌جنگید و بارها تا دم شهادت پیش رفت.

محسن در مقر گروه فداییان اسلام کلاس کشتی برگزار می‌کرد و می‌گفت: «رزمندگان همه باید پهلوان باشند». او علاوه بر ورزش، اخلاق و منش پهلوانی را به رزمندگان آموزش می‌داد.

شناسایی منافقین

شهید سید مجتبی هاشمی در عملیات ذوالفقاریه به محسن دستور داد تا اگر نیرویی قصد عقب نشینی داشت با تیر پای او را مورد هدف قرار بده. هر کسی هم اعتراض کرد بگو که من این دستور را داده‌ام. این امر یک تاکتیک بود تا منافقین شناسایی شوند.

محسن همچنین همراه با همرزمانش برای منافقین تله می‌گذاشتند و پس از دستگیری آن‌ها را به دادگاه انقلاب تحویل می‌دادند. او در عملیات حصر آبادان زحمات زیادی کشید. پس از آزادسازی شهر آبادان، به دیدار جانبازان و خانواده شهدای این عملیات رفت و در حل مشکلات خانواده شهدا و جانبازان از هیچ کمکی دریغ نکرد.

شهادت در کنار حجاج

در سال ۶۶ به همراه محسن و جمعی از همرزمانمان به مکه مکرمه رفتیم. آن زمان مقدار مشخصی ارز به حجاج می‌دادند. روز اول که به مکه رسیدیم چند تن از رزمندگان تصمیم گرفتند که بر روی کاغذ بنویسند ارزهای خودشان را چگونه خرج خواهند کرد. هر کسی برای خرج ارزهایش یک برنامه داشت. محسن در برگه‌اش نوشت: «دوست دارم که بزرگ‌ترین گوسفند را بخرم و در راه خدا قربانی کنم حتی اگر مجبور شوم تمام ارزهایم را خرج این کار می‌کنم.»

روز ۶ ذی الحجه ۱۴۰۷ حجاج جهت شنیدن پیام امام (ره) در راهپیمایی برائت از مشرکین مقابل ساختمان بعث (دفتر نمایندگی امام) تجمع کردند. نیروهای آل سعود مانع از این اجتماع شدند و به کشتار حجاج پرداختند. محسن ارومی به دلیل قدرت بدنی که داشت، مجروحین را از معرکه دور می‌کرد.

آمبولانسی به داخل جمعیت آمد تا مجروحین را با خود ببرد. نیروهای آل سعود راننده آمبولانس را مجروح کردند. محسن با ماموران درگیر شد. او سوار اتوبوس شد. محسن در حال رانندگی بود که نیروهای آل سعود به سمت وی تیراندازی کردند. محسن ۲ مرتبه از دست نیروهای آل سعود فرار کرد، اما بعد از پل حجون ماموران از چند زاویه به سمت محسن تیرندازی کردند. محسن در حالی که مجروح شده بود با اتوبوس به سمت نیروهای آل سعود رفت. در این درگیری محسن به یاران شهیدش پیوست. محسن درطول زندگی خود ثابت کرد پاسدار اسلام بوده و هرکجا که باشد حافظ اسلام است.

 
 
منبع: دفاع پرس
ارسال نظرات
پر بیننده ها