خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود در دومین جلسه سیاستگذاری امور مساجد این شهرستان خواستار رابطه بیشتر مدارس و مساجد شد.
کد خبر: ۹۰۴۴۳۵۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
اجرای طرح رابطه عاطفی مساجد و مدارس در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در دومین جلسه سیاستگذاری امور مساجد شاهرود در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر خود برگزاری نماز جماعت در اولین روز تحصیلی سال (مهرماه ۹۷) با هدف تعمیق فرهنگ نماز، اجرای طرح " رابطه عاطفی مساجد و مدارس" را خواستار شده و از فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش شاهرود در خصوص برگزاری نماز جماعت مدارس قدردانی کردند.
حمید باباخانی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با ارائه گزارشی از برگزاری نماز جماعت مدارس؛ از اجرای طرح "سه میم" (مدرسه، مسجد، منزل) در مدارس شاهرود خبر داد و افزود: این طرح مورد استقبال خانواده‌های دانش آموزان و همکاران قرار گرفته است.
وی از طرح "دوست من نماز" هم خبر داد که در این طرح هم دانش آموزان به همراه والدین خود در نماز جماعت مساجد شرکت می‌نمایند.
باباخانی تعداد ائمه جماعت مدارس شاهرود را ۱۰۲ نفر اعلام کرد و گفت: از ۲۵۰ آموزشگاه دولتی و غیر دولتی شاهرود ۶۷ آموزشگاه فاقد نمازخانه هستند که با حضور دانش آموزان در مساجد نزدیک مدرسه، برگزاری نمازجماعت به ویژه در فصل سرما برای این مدارس هم امکان پذیر می‌شود.
معاون استاندار و فرماندار شاهرود نیز در این جلسه بر اهمیت برگزاری نماز در مدارس تأکید نموده و گفت: مهرماه را با نماز جماعت شروع کنیم.
محمدکرم محمدی پیشنهاد گرامیداشت یاد وخاطره درگذشتگان عرصه تعلیم و تربیت با حضور خانواده‌های آنان در یکی از مساجد شاهرود پیشنهاد که مورد استقبال قرار گرفت.
گفتنی است در سال گذشته با حضور امام جمعه شاهرود در روز‌های یک شنبه هر هفته، نماز جماعت مدارس با امامت وی برگزار می‌گردید که با درخواست مدیر آموزش و پرورش این طرح امسال نیز اجرا خواهد شد.
برنامه ریزی در خصوص گرامیداشت " روز جهانی مساجد " (سی ام مرداد ماه) نیز دیگر دستور این جلسه بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها