خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین
حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: یک خبرنگار ارزشی زمانی می تواند رسالتش را به سرانجام برساند که دارای صداقت در قلم، بیان و انتقال مفاهیم جامعه باشد.
کد خبر: ۹۰۴۴۴۸۸
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک روز خبرنگار در تبیین رسالت خبرنگاری بیان کرد: خبرنگاری رسالت بزرگی است و خبرنگاران در هر مقطع زمانی، توانسته اند نقش آفرینی کنند اما این نقش آفرینی گاهی در جهت منافع جوامع بشری و گاهی در جهت عکس این امر بوده است.
وی گفت: خبرنگاران در نظام اسلامی جایگاه ویژه ای دارند چرا که این امر در جهت تبیین نیازها و رسالت جامعه و وظایف دولتمردان در جامعه می باشد.
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به خصوصیات خبرنگاران ارزشی جامعه اظهار کرد: یک خبرنگار ارزشی زمانی می تواند رسالتش را به سرانجام برساند که دارای صداقت در قلم، بیان و انتقال مفاهیم جامعه باشد.
حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: خبرنگار باید به حرفه خود متعهد باشد و در مسیر چهارچوب های تعیین شده، جریان سازی کند.
وی افزود: از دیگر خصوصیات خبرنگار، عدم محافظه کاری در امر اطلاع رسانی است. خبرنگار نباید در تبیین حقایق دچار محافظه کاری شود بلکه باید آن واقعیت ها را به دور از حاشیه بیان کند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: یکی اموری که خبرنگار را در رسالت اطلاع رسانی یاری می کند، حق محور بودن وی می باشد. یعنی در امر اطلاع رسانی نباید جناح خاصی را مدنظر قرار دهد بلکه موضع وی باید کاملا حق طلبانه باشد تا مشکلی ایجاد نشود.
حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: همچنین خبرنگار در مسیر شفاف سازی و اطلاع رسانی باید زمانه، مردم زمانه و مکان و موقعیت آن را به درستی بشناسد در غیر این صورت نمی تواند رسالتش را به خوبی به سرانجام برساند.
وی با اشاره به خاطراتی که با خبرنگاران داشته ادامه داد: خاطرات زیادی با خبرنگاران از دوران دفاع مقدس و بعد از آن وجود دارد که یکی از خاطرات دوران مقدس حضور دائمی خبرنگاران در مناطق جنگی است که پابه پا و همراه رزمندگان در سخت ترین و پیچیده ترین عملیات ها حضور داشتند تا بتوانند بازتاب دهنده بخشی از جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس باشند.
حجت الاسلام معبودی گفت: امروز خبرنگاران به عنوان سربازان انقلابی و مجاهد در همه عرصه های انقلاب حضور دارند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها