ارائه سند توسعه گیاهان دارویی استان به معاون رئیس جمهور

تا دو روز آینده سند جامع توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه وبویراحمدبرای ارائه به معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری آماده می شود.
کد خبر: ۹۰۴۴۴۹۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
دبیر ستاد کارگروه توسعه گیاهان دارویی استان ارائه سند توسعه گیاهان دارویی استان به معاون رئیس جمهوربا اعلام این خبر گفت:این سند برای تصویب نهایی و اجرا تا دو روز آینده برای ارائه به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که به استان سفر می‌کند آماده می‌شود.
جعفری افزود:احداث باغ گیاه شناسی و گیاهان دارویی زاگرس، موزه تاریخ طبیعی استان، پژوهشکده گیاهان دارویی و اسانس دار، ایجاد آزمایشگاه تحقیقات گیاهان دارویی و تاسیس رشته‌های جدید گیاهان دارویی از جمله رشته فیتوشیمی، گیاهان دارویی و اتنوبوتانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه یاسوج از جمله مفاد سند توسعه گیاهان دارویی استان است.
وی حفظ ذخایر ژنتیکی، تنوع زیستی گیاهی و جانوری، ایجاد اشتغال و کمک به توسعه و رشد اقتصادی استان را از مهمترین اهداف تدوین این سند دانست و گفت: برای اجرایی شدن این طرح‌ها در سند تدوین شده بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
رییس دانشگاه یاسوج هم با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمنیه گیاهان دارویی گفت:وجود ۳۰ درصد از گونه‌های گیاهان دارویی کشور در استان با دارا بودن ۲ هزار و ۲۰۰ گونه دارویی خود گواه این مدعا است.
آقای عریان اجرای این سند را گامی مهم و راهبردی در رشد و توسعه همه جانبه استان دانست و افزود:برای تصویب نهایی و اجرای این سند نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی، دانشگاهیان و نخبگان استان هستیم.
ارسال نظرات