در یادواره شهدای شقایق‌های آسمانی پایگاه شهید ساداتی ناحیه روح الله یزد مطرح شد:
به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ پایگاه شهید ساداتی ناحیه روح الله یزد اقدام به برگزاری مراسم یادواره شهدا در مسجد شهید ساداتی نمود. لازم به ذکر است که این مراسم معنوی در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید ساداتی واقع در میدان کاج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۴۵۵۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام میر باقری در این یادواره گفت:زمانی انسان به نقطه اوج می‌رسد که خودش را فدای بالاتر از خودش بکند. خداوند در قرآن می‌فرماید «یقول الکافر یا لیتنی کنت ترابا» کافر می‌گوید‌ای کاش من خاک بودم، خاک یک ارزشی داشت خاک فدای بالاتر از خودش شد، گیاه فدای بالاتر از خودش شد، اگر در پی ایمان نباشید در پی فداشدن بالاتر از خودتان نشوید به هیج جا نمی‌رسید، حالا چیزی که ما در مراسم یادواره‌های شهدا به آن می‌رسیم همین است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، باید همه اعمال و کردارمان برای خدا باشد.
وی افزود:راه شهادت آنقدر پر عظمت است که خدا در اسلام بر ما واجب کرده که روزی ده بار از خدا شهادت را طلب کنیم، روزی ده بار در نماز می‌گوییم «اهدنا الصراط المستقیم» آیا راه مستقیم جز راه شهدا و انبیاء است. «وَمَن یُطِعِ اللَه وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللهُ عَلَیْهِم مِّنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَـئِکَ رَفِیقًا» (نساء، آیه ۶۹) در آنجا خداوند به کسانی که نعمت داده را معرفی می‌کند انبیاء، صدیقین که همان ائمه هستند بعد می‌فرماید شهدا، شهدا کسانی هستند که خداوند به آن‌ها نعمت داده است. «و من یطع الله و الرسول» اگر از خدا و رسول اطاعت کنیم خداوند ما را بالا می‌برد و مقام ما را در حد انبیاء و اولیاء الهی می‌شود.
وی همچنین اذعان کرد: امیر المؤمنین (ع) می‌فرمایند «الدُّنْیَا مِضْمَارُهُ» مضمار یعنی میدانی که در آن اسب‌ها تمرین می‌کنند مضمار یعنی جای تمرین؛ اگر صدبار شیطان تو را به زمین زد نباید نا امید شوی، شیطان بار‌ها دستش را پیش می‌برد، چنگالش را در گلویت فرو کند، نباید نا امید بشوی، الان باید مجاهده کرد، پایین‌ترین قسم جهاد؛ جهاد فیزیکی است جهاد ادامه دارد در تمام لحظه‌های زندگی جهاد ادامه دارد، اینقدر مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تأکید دارند و سخنرانی می‌کنند به خاطر اهمیت این موضوع است، ما‌ها معصوم نیستیم، اینطوری نیست که زمین نخوریم، شهدا هم زمین می‌خوردند، ولی شهدا زندگی مجاهدانه داشتند، جهاد در یک کلمه یعنی تلاش حداکثری برای برداشتن موانع برای حاکمیت الله خدا، باید حاکمیتش گسترش پیدا کند، حالا هر چیزی که مانع این موضوع بشود، باید برداشته شود این درگیری که الان ما با دشمنان اسلام داریم به خاطر همین موضوع است مشکل دشمن موضوع هسته‌ای نیست مشکل دشمن، مشکل اسلام است. خداوند می‌گوید دنیا وسیله ایست برای رسیدن به من، ولی شیطان می‌گوید فقط به دنیا بپرداز. گاهی وقت‌ها مانع، مانع خارجی است که می‌شود جهاد اکبر، ولی اگر مانع داخلی باشد، جهاد اصغر است.
ارسال نظرات