وزارت خارجه چین اعلام کرد همکاری تجاری با ایران، ناقض هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نیست.
کد خبر: ۹۰۴۴۵۹۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت که همکاری تجاری با ایران هیچ یک از قطعنامه‌‌های شورای امنیت را نقض نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که پکن مخالف تحریم‌های یک‌جانبه است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هجدهم اردیبهشت آمریکا را از برجام خارج و تهدید کرد تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را باز می‌گرداند. همچنین وی بعد از آن به کشورهای واردکننده نفت از ایران هشدار داد تا نفت ایران را خریداری نکنند.

چین یکی از مشتریان اصلی نفت ایران است و از شرکای مهم تجاری تهران به شمار می‌رود. پکن از جمله کشورهای امضاکننده برجام است که بعد از خروج ترامپ از این توافق، پایبندی خود به برجام را اعلام کرد. 

با وجود فشار آمریکا به دیگر کشورها شامل چین و کره برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران، چند روز پیش از این دولت چین رسما اعلام کرد که درخواست آمریکا برای تحریم واردات نفت از ایران را نمی‌پذیرد. مقام‌های آمریکایی نیز این خبر را تایید کرده و گفتند مخالفت چین با درخواست واشنگتن «ضربه‌ای به اقدامات دولت ترامپ جهت منزوی کردن ایران بعد از خروج از توافق هسته‌ای» است. 

طی ماه‌های اخیر درگیری‌هایی نیز میان واشنگتن و پکن به دلیل اعمال تعرفه بر کالاهای چینی صادر شده به آمریکا وجود داشته است. پکن نیز در مقابل واشنگتن را به اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از آمریکا تهدید کرده است. 

ارسال نظرات