خبرهای داغ:
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وای بر ما نمایندگان اگر نظارت بیشتری بر اقدامات وزرا نکنیم، گفت: از نمایندگان می‌خواهم با خون پاک شهیدان پیمان ببندیم و اجازه ندهیم وزیران ضعیف بر صندلی وزارت تکیه بزنند.
کد خبر: ۹۰۴۴۶۸۴
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱

اجازه ندهیم وزیران ضعیف بر صندلی وزارت تکیه بزنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، اکبر رنجبرزاده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت با استیضاح وزیرکار اظهار داشت: در چند روز گذشته اتفاقاتی افتاد که من را ملزم به امضای استیضاح آقای ربیعی کرد.

وی تصریح کرد: ماندگاری در وزارت به چه قیمتی ممکن است انجام شود وقتی که آمار واقعی اشتغال این وزارتخانه 223 هزار شغل بوده است؟

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق برنامه باید شاهد ایجاد یک میلیون شغل در پایان سال 96 می‌بودیم، گفت: 30 درصد اقتصاد ایران در اختیار آقای ربیعی و وزارتخانه مطبوعش است اما در عمل شاهد ضعف مدیریتی ایشان هستیم.

وی ادامه داد: مجلس صدای ملت است اما بنا به گفته زیرمجموعه‌های آقای ربیعی، ایشان در تلاش برای به چالش کشیدن فساد در بین نمایندگان است.

رنجبرزاده افزود: وزیر کار دو ساعت کار در هفته را شغل محسوب می‌کند اما بداند دو ساعت کار هزینه رفت و آمد کارگر را نیز تأمین نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات کنونی اقتصاد به خاطر ضعف وزارت کار است، عنوان کرد: وزیرکار اعلام می‌کند که من به خاطر کمبود پول قادر به ایجاد اشتغال نیستم اما ما به وزیرکار می‌گوییم که در شاخص‌های 15 گانه ایجاد اشتغال، پول در رتبه آخر شاخص‌ها قرار دارد و قبل از آن شاخص‌هایی همچون اندیشه، نظم و برنامه‌ریزی مطرح است که شما از هیچ کدام از آنان برخوردار نیستید.

رنجبرزاده همچنین ضمن اشاره به جمله ربیعی مبنی بر اینکه «من آژیر دولت هستم»، افزود: انتظارم از رئیس جمهور این است که با مدیرانی قوی وارد کارزار خدمت شود نه مدیران ضعیف.

وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح‌های سه گانه ربیعی برای اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: آقای وزیر! هر سه طرح اشتغالزای شما با شکست مواجه شده چراکه یکی از آنها در دیوان عدالت اداری خاک می‌خورد، دیگری ابطال شده و طرح سوم شما نیز دچار اندک موفقیت چند درصدی شده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: از نمایندگان می‌خواهم با خون پاک شهیدان پیمان ببندیم و اجازه ندهیم وزیران ضعیف بر صندلی وزارت تکیه بزنند.

وی عنوان کرد: سود حاصل از مجموعه شستا و شرکت‌های حاصله در سال 92، 2 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است اما این سود در سال 96 با کاهش مواجه بوده و به 2 هزار میلیارد تومان رسیده اسـت.

رنجبرزاده با بیان اینکه وای بر ما نمایندگان اگر نظارت بیشتری بر اقدامات وزرا نکنیم، ادامه داد: آقای وزیر! آژیر ورشکستگی صندوق‌های تامین اجتماعی است نه سخنان شما.

وی با انتقاد از پیشی گرفتن هزینه‌های مصرفی بر درآمدی دراین وزارتخانه بیان کرد: مصارف هزینه‌ای در وزارت کار با رشد 200 درصدی ضرباتی مهلک به صندوق‌های بازنشستگی و کارگری وارد می‌کند.

عضوهیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنانش بر به حاشیه راندن تشکل‌های کارگری اشاره کرد و گفت: نمایندگان کارگران به ما می‌گویند که تحت چه فشاری از ناحیه وزیر قرار دارند که این حرکات آقای ربیعی باعث شده تشکل‌های کارگری محلی از اعراب نداشته باشند.

وی در ادامه ضمن انتقاد شدید از این جمله ربیعی که «اقتصاد مقاومتی ربطی به من ندارد» افزود: آقای ربیعی! چگونه ممکن است اقتصاد مقاومتی به وزارتخانه‌ای که عامل 30 درصد از اقتصاد و متولی اشتغال در جامعه است ربطی نداشته باشد؟

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه شرف و حیثیت دولت از هر ابقای پستی با ارزش‌تر است، گفت: وزیران ضعیف با دل کندن از مسئولیت کار را به افراد کاردان بسپارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات