معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت:

خبرنگاران با قلم خود به کاهش آسیبهای اجتماعی بپردازند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: خبرنگاران با انعکاس صحیح ظرفیت ها و توانمندی های استان، می توانند زمینه را برای ارتقای شاخص های امنیتی و اقتصادی، فرهنگی، توسعه پایدار و کاهش آسیب های اجتماعی فراهم کنند.
کد خبر: ۹۰۴۴۷۰۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا عامری، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار روزی است به یاد شهیدان خبرنگاری همچون شهید صارمی نامگذازی شده است.
 
وی افزود: دراین روز، مقدس‌ترین سوگند در کتاب آسمانی بار دیگر به مظهر درخشش تبدیل شد تا حکایتگر زندگی تابناک رهپویانی همچون " محمود صارمی " شود که با قلم میثاقی جاودانه بستند.

عامری ادامه داد: امروز رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ سازی نقش بسزایی در جامعه پذیری، قانونمداری و شهروندسازی ایفاء کنند که این امر با ارتقای سطح کمی و کیفی نظم اجتماعی رابطه مستقیم دارد.

وی بیان کرد: واقعیت اینست که استان ما با وجود همه اقدامات هنوز با انواع محرومیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... دست به گریبان است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بی تردید کارکرد رسانه‌های استانی و محلی در ارائه تصویری درست و شفاف از مشکلات موجود استان و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و ارائه نقد‌های سازنده بر عملکرد آنها، بی بدیل و غیرقابل انکار است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: حل مسائل و چالش‌های پیش رو تنها زمانی امکانپذیر است که بستر امنیتی مناسبی برای رشد و توسعه پایدار فراهم آید و این امر محقق نمی‌شود مگر با مشارکت فعال همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه که با همگرایی، هم افزایی، پرهیز از تفرقه و تعامل تنگاتنگ با نهاد‌های امنیتی از جمله پلیس، ضریب امنیت استان را بهبود بخشند.

سرهنگ عامری توضیح داد: زدودن چهره استان از آسیب‌های اجتماعی نظیر فقر و اعتیاد، بیکاری، حاشیه نشینی نیازمند ورود بخش خصوصی است و مشارکت فعال این بخش در توسعه زیرساخت‌های اقتصاد و فرهنگ استان منوط به ارتقای ضریب احساس امنیت در سرمایه گذاران است.

وی تصریح کرد: انعکاس صحیح توانمندی ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان و ترغیب سرمایه گذاران و جذب سرمایه در حوزه‌های مختلف، مسأله‌ای است که رسانه درهدایت درست آن، رسالت سنگین و نقش منحصر به فردی دارد تا نوید بخش آینده‌ای روشن در سرزمین نخل و آفتاب باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در چند سال گذشته بر حل جهادی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بوده و این امر هرساله در نامگذاری‌های سال کاملاً مشهود است؛  با توجه به اینکه اقتصاد و امنیت رابطه‌ای دوسویه و مستقیم دارند نقش کلیدی رسانه‌های جمعی در ارتقای شاخص‌های هر دوحوزه بدیهی است.
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در پایان گفت: هفدهم مرداد ماه به زیبایی و به پاس زحمات و خدمات ارزنده خبرنگاران، روز خبرنگار نامگذاری شده است، این روز فرصتی است که از زحمات بی دریغ اصحاب قلم قدردانی شود، این روز شکوهمند که روز پاسداشت قلم است را به نوبه خود به همه خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم در عرصه اطلاع رسانی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
ارسال نظرات