خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی مراغه:

ارتباط با رسانه ها، زمینه ساز پیشگیری از جرائم و آسیب هاست

فرمانده انتظامی مراغه در نشست خبری نیروی انتظامی مراغه با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در رفع مشکلات اجتماعی گفت: تعامل و ارتباط نزدیک پلیس با رسانه ها، زمینه ساز بسترهای لازم برای پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۴۴۷۳۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا اصلانی فر  افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان حلقه واسطی بین مردم و پلیس نقش مهمی در فرهنگ سازی و آگاه سازی احاد مردم و شهروندان در مسائل انتظامی و امنیت شهروندی دارد.

وی با بیان اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است ادامه داد: انعکاس اخبار، فرهنگ سازی ها و نیز شفافیت های خبری موجب ایجاد احساس امنیت و ترویج نظم و انضباط اجتماعی در جامعه و سطح شهر می شود.

اصلانی فر اضافه کرد: رسانه ها همراه با نیروی انتظامی در برقراری و استمرار نظم و امنیت در جامعه شریک بوده و راهگشای مشکلات فرهنگی و اجتماعی هستند.

وی افزود: برگزرای نشست های خبری فرصتی مناسب برای تبادل آرا، نظرات و اندیشه های رسانه ها و زمینه ساز تعامل بیشتر برای مرتفع ساختن معضلات اجتماعی و فرهنگی است.

اصلانی فر با اشاره به موفقیت های نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با اخلالگران اقتصادی اضافه کرد: امسال تاکنون میزان کشف کالاهای قاچاق نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، رسانه ها نقش مهمی به عنوان پاتک و ضدحمله در برابر این توطئه دشمنان ایفا می کنند.

حجت الاسلام دانش افزود: صداقت، مستندگویی، امانت داری، زمان شناسی، انصاف و شجاعت از ویژگی های بارز یک رسانه و خبرنگار از نظر اسلام در عصر حاضر است.

وی اضافه کرد: سطحی نگری و کم سوادی آسیبی مهم پیش روی خبرنگاران و اصحاب رسانه بوده و باید در این زمینه هوشیار بود.

رئیس پلیس راهور مراغه نیز در این نشست گفت: در راستای رسالت فرهنگ سازی پلیس، امسال در هفته ناجا برای هفت هزار نفر از دانش آموزان نکات ترافیکی آموزش داده شده است.

سرهنگ علی صادق زاده افزود: در زمینه مبارزه با تخلفات ترافیکی نیز در 2.5 سال گذشته بیش از 12 هزار موتورسیکلت متخلف در این شهرستان توقیف و با راکبان آن برخورد شده است.

 در این نشست به مناسبت روز خبرنگار، از فعالان رسانه ای و خبرنگاران مراغه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها