خبرهای داغ:
ستاد حوزه علمیه قزوین گفت: احیای موقوفات، زنده نگهداشتن سیره عملی امامان معصوم(ع) است، چرا که در دین مبین اسلام نیز به این مساله تاکید فراوانی شده است و ائمه اطهار(ع) نیز در مساله وقف پیش قدم بودند.
کد خبر: ۹۰۴۴۷۵۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام حسین عابدینی، در مراسم معارفه و تکریم مدیران سابق و جدید اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان قزوین به سنت پسندیده وقف در جامعه پرداخت و گفت: وقف امر مهم و در واقع یک حسنه ماندگار است که باید به معنای واقعی خود فرهنگ موقوفات در جامعه ترویج داده شود و هنوز با شرایط ایده آل که مردم با فرهنگ وقف آشنا شوند فاصله وجود دارد اما باید با فرهنگ سازی مناسب به دنبال ترویج بیش از پیش مردم به سنت حسنه وقف بود.
استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: وقف یک امر خیر و یک سنت حسنه ای است که برکات آن همیشه جاری و ساری است و حتی خیر و برکت وقف شامل افرادی که به دیار باقی شتافته اند نیز خواهد بودو در کنار توصیه های دینی و معنوی که در خصوص سنت حسنه وقف وجود دارد، می توان آن را یکی از روش هایی که فواید زیادی برای جامعه نیز در بر دارد، دانست.
وی خاطرنشان کرد: احیای موقوفات، زنده نگهداشتن سیره عملی امامان معصوم(ع) است، در دین مبین اسلام نیز به این مساله تاکید فراوانی شده و ائمه اطهار(ع) نیز در مساله وقف پیش قدم بودند و روحانیون و علما می توانند با تبیین و تشریح قوانین و ضوابط شرعیِ مربوط به وقف زمینه اجرای صحیح نیات واقفان را فراهم کرده و مانع از استفاده نابجا از موقوفات شوند.
استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد:متولیان وافرادی که زمینه موقوفات را در جامعه برعهده دارند بدانند که ثواب وحسنات فراوانی سهیم هستند و انسان هایی که در راستای احیای وقف گام بر می دارند به دنبال رضایت پروردگار و بندگان خدا هستند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها