خبرهای داغ:
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: انبار آبیک جهت پاک کردن حبوبات بوده در صورتی که بیش از ۲۰ هزار وسیله خانگی در آنجا احتکار شده بود.
کد خبر: ۹۰۴۴۷۶۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

حجت‌الاسلام محسن کرمی اظهار داشت: موضوع عدم عرضه کالا و احتکار پیچیده نبوده و اگر اهتمام مسئولان در میدان وجود داشته باشد، می‌توان کنترل و مدیریت به عمل آورد.
وی ادامه داد: بازرسی‌های مطلوبی از انبارها به عمل آمده است اما باز هم برخی از انبارهای مجاز بازدید نشده در صورتی‌که باید این امر به صورت مکرر صورت گیرد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین بیان کرد: طبق آنچه در سامانه انبار‌ها ثبت شده است، انبار آبیک جهت پاک کردن حبوبات بوده در صورتی که بیش از 20 هزار وسیله خانگی در آنجا احتکار شده بود و اگر این انبار‌ها مجاز بوده اما موجودی کالای خود را در سامانه اعلام نکنند، غیرمجاز به شمار می‌روند.
وی تصریح کرد: برخی از کالاها در گمرک مانده و ترخیص نشده‌اند در صورتی‌که این کالاها بدون هیچگونه نظارتی با قیمتی چند برابر در بازار عرضه می‌شوند و باید گمرک در این چنین موارد ورود و مدیریت کند.
کرمی ردیابی و آگاهی از محل تخلیه کالاهای تمامی باراندازها را از وظایف گمرک عنوان کرد تا نظارت دقیق صورت گیرد.
وی گفت: قزوین یک استان صنعتی بوده اما تولیدات کارخانه‌ها به بازار عرضه نمی‌شود که باید سازمان صنعت، معدن و تجارت با ورود در این عرصه، از واحد‌های تولیدی نظارت به عمل آورد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: صنف طیور در معرض ورشکستگی کامل است زیرا نهاده‌های دامی در استان به علت احتکار به قیمت غیرقانونی به فروش رفته و صنعت مرغ و تخم‌مرغ تمایلی به سرمایه‌گذاری در این عرصه ندارند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها