تولیت آستان قدس رضوی:

مکتب انتظار زمینه‌ساز خداپرستی و دشمن‌شناسی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مکتب انتظار زمینه ساز خداپرستی، ایستادگی در برابر استکبار، دشمن ستیزی و دشمن شناسی خواهد بود
کد خبر: ۹۰۴۴۸۵۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نخستین اجلاسیه مجمع راهبردی اندیشه مهدویت که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: موضوع مهدویت در طول این سال‌ها از سوی مجمع‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته که به نتایج قابل قبولی منتج شده است.

وی با بیان اینکه اگر امام عصر (عج) وجود نداشته باشد فیوضات هستی قطع خواهد شد، زیرا که ایشان علت غایی هستی هستند، افزود: مسلم است که راه‌های عقلی و نقلی که دانشمندانی همچون ملاصدرا و خواجه نصیرالدین طوسی برای اثبات امامت از آن‌ها استفاده کرده اند موثر خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه به اثبات رسیده این است که جان‌هایی نسبت به جان‌های دیگر از مقام بالاتری برخوردار هستند و آن که جان جانان هستی و بر همه جان‌ها مسلط است، حضرت بقیه الله (عج) است.

تولیت آستان قدس رضوی اعتقاد به منجی موعود را امری فرا مذهبی دانست و اظهار کرد: همه ادیان الهی و آسمانی اعتقاد به منجی عالم دارند و بهترین اعمال در هنگام غیبت نیز انتظار فرج است که هیچ گونه مبالغه‌ای در آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: بعد از توحید هیچ مفهومی گسترده‌تر از اعتقاد به امامت و عدل وجود ندارد و این را باید بدانیم که فرجام جهان روشن خواهد بود و آینده عالم بر اساس آنچه در آیات و روایات آمده در اختیار صالحین و متقین خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص فطرت عدالت خواه انسان بیان کرد: امروز دو مکتب انتظار و ناامیدی در جهان وجود دارد که مکتب انتظار زمینه ساز خداپرستی، ایستادگی در برابر استکبار، دشمن ستیزی و دشمن شناسی خواهد بود که پرچم این مکتب را امام خمینی (ره) در ایران اسلامی و جهان برافراشت.

وی به ویژگی‌های مکتب انظلام و ناامیدی اشاره و اظهار کرد: فیلم و سریال‌های غربی می‌خواهند مردم را به این باور برسانند که سرنوشت کشور‌ها در دست غرب است و باید این کدخدایی را بپذیرند و دست از مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار بردارند.

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص ویژگی‌های مکتب انتظار ابراز کرد: اعتقاد به این مکتب زمینه ساز ایجاد نیروهایی، چون حشد الشعبی در عراق و نیرو‌های مقاومت در سوریه و لبنان شد و این تفکر را به مردمانی، چون فلسطینیان نیز منتقل خواهد کرد که برای گرفتن حق خود باید مقاومت را جایگزین مذاکره کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: رسانه‌ها باید نسبت به تبیین جایگاه انتظار در جامعه تلاش کنند تا اعتقاد به منجی در بین آحاد جامعه خصوصا مردم محروم و ستم دیده روز افزون شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار