خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه اکنون بیماران خارجی مرکز درمان ناباروری بیشتر از کشور‌های عربی منطقه و آذربایجان هستند گفت: به دنبال تلاش برای افزایش جذب بیمار از خارج کشور به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۴۸۶۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲
افزایش جذب بیماران خارجی به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حیدری با اشاره به بودجه جهاد دانشگاهی اظهار کرد: این نهاد بودجه دولتی ندارد و تنها بودجه کمی به عنوان کارفرما در برنامه‌های پژوهشی از دولت می‌گیرد.

وی ادامه داد: خاستگاه جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها است و این نهاد در تمام دانشگاه‌های دولتی قم، شعبه دارد و ایده‌های اساتید این دانشگاه‌ها را به کالا‌ها و خدمات قائل ارائه تبدیل می‌کند، مرکز درمان باروری جهاد دانشگاهی قم محصول همکاری این نهاد با دانشگاه‌ها بود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: جهاد دانشگاهی، مرکز درمان ناباروری را بیش از یک دهه پیش با همکاری با مرکز رویان در این استان ایجاد و در نهایت این مرکز توسعه پیدا کرد، ناباروری یک آسیب اجتماعی است که به خانواده آسیب‌هایی می‌زند و حتی گاهی منجر به جدایی زوجین از یکدیگر می‌شود.

حیدری، تلاش جهاد دانشگاهی قم در زمینه درمان ناباورری را موجب جلوگیری خروج ارز از کشور دانست و تصریح کرد: استان قم از جمله نخستین استان‌هایی بود که مرکز درمان ناباروری در آن توسط جهاد دانشگاهی ایجاد شد، اکنون تمام تکنیک‌های درمان ناباروری موجود در جهان در این مرکز قابل اجرا است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌ها در کشور، نرخ ارائه خدمات در مرکز درمان باروری جهاد دانشگاهی قم افزایش چندانی نداشت. به دنبال تلاش برای افزایش جذب بیمار از خارج از کشور به این مرکزهستیم، اکنون بیماران خارجی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم بیشتر از کشور‌های عربی منطقه و آذربایجان هستند، البته از کشور‌هایی همچون آمریکا هم به این مرکز آمدند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در پایان خاطرنشان کرد: میزان موفقیت درمان در مرکز درمان باورری جهاد دانشگاهی قم از میانگین جهانی بالاتر است، بیماران خارجی برای مراجعه به این مرکز به دلیل پایین بودن هزینه‌ها و بالابودن میزان موفقیت تمایل دارند. ۴۰ درصد بیماران مرکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی قم از استان‌های دیگر هستند که ورود این بیماران برای قم منافع اقتصادی دارد.
ارسال نظرات