سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت:هدایت نقدینگی به بخش های واقعی و مولد اقتصادی با دستور و بخشنامه امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۱۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی مفتح در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در خصوص هدایت نقدینگی، گفت:یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد کشور بحث عدم مدیریت نقدینگی بوده و تجربه بیانگر این است کم توجهی به حجم بالای نقدینگی در سال های گذشته مشکلاتی برای اقتصاد کشور به همراه داشته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد:برای مقابله با غول نقدینگی باید از راهکارهای کارشناسی و تخصصی استفاده شود چرا که عدم برنامه ریزی صحیح برای سوق نقدینگی به بخش تولید تداوم تلاطم در بازارهای ارز و طلا را در پی دارد.  

جهت جریان نقدینگی را باید تغییر داد 

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:نقدینگی به جای اینکه روانه بخش سفته بازی و سوداگری  شود باید به سمت کارهای تولیدی و سازنده انتقال داده شود تا حداقل بخشی از مشکلات موجود در اقتصاد رفع شود.

هدایت نقدینگی به بخش های واقعی و مولد اقتصادی با دستور و بخشنامه امکانپذیر نیست

مفتح در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:برای خروج نقدینگی از بخش سوداگری باید مشوق و جذابیت در بخش های تولیدی ارائه شود.هدایت نقدینگی به بخش های واقعی و مولد اقتصادی با دستور و بخشنامه امکانپذیر نیست و در این راستا باید مجموعه دولت از ساز وکارهای صحیح و نظرات کارشناسان مختلف در حوزه های مانند بخش مالی، بانکی،راه و انرژی استفاده کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت اگر مدیریت نقدینگی به صورت صحیح انجام شود و سرمایه گذاری در بخش تولید از جذابیت لازم برخوردار باشد ضمن مهار التهابات بازار ارز، بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شود./

ارسال نظرات