خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس با اشاره به هفته خبرنگار، رسالت خبرنگار را بشارت و انذار دادن خواند و گفت: استان فارس با عضویت ۲۴ هزار نفر در پورتال سجا رتبه سوم را به دست آورده است.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۴۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت‌الاسلام حسین امیدی امروز در نشست خبری ستاد اوقات فراغت با اشاره به هفته خبرنگار اظهار کرد: سوره نباء در مورد خبر است و نشان از جایگاه والای خبر و خبرنگار است، خدا بالاترین و اولین خبر و سبک خبرنگاری است که این را در نزول کتب آسمانی می‌بینم.

وی افزود: رسالت پیامبر اکرم (ص) خبرنگاری است و خبرنگاری شغل انبیاء است و هر خبر خوب بشارت و هر خبر ناگوار انذار است، مبشر و منذر رسالت خبرنگار بوده و مسیر مردم را مشخص می‌کند.

مسئول دبیرخانه‌های کانون‌های مساجد فارس با بیان اینکه خبرنگاران با کمترین امکانات مادی در حال انجام رسالت خود هستند، تصریح کرد: اما برای خبرنگاران جایگاه معنوی ویژه‌ای درنظر گرفته شده است.

امیدی با بیان اینکه ۹۰۰ پایگاه اوقات فراغت در فارس در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی، پژوهشی، هنری، فرهنگی در این کانون‌ها در حال انجام شد و در حوزه کتاب و کتابخوانی با رویکرد جدی ورود کردیم و مسابقات خوبی در محرم برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌هایی جهت والدین برای آموزش قرآن به کودکان گذاشته می‌شود، دوره‌های کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار، کلاس‌های فرش‌بافی و... از دیگر برنامه‌های این پایگاه‌ها است.

این مقام مسئول از انعقاد تفاهم‌نامه با ۴۰ دستگاه جهت ارائه خدمات به مسافران خبر داد و گفت: کارت‌های تخفیفی از نهادهای تفریحی و خدماتی، میراث و... به دانش‌آموزان درنظر گرفته شده لست.

امیدی با اشاره به پورتال سجا و بچه‌های مسجدی، بیان کرد: ۲۴ هزار دانش‌آموز از استان فارس از کانون‌های مساجد عضو سجا شده و این برای اولین بار اتفاق افتاده و بچه‌ها کارت عضویت دریافت کرده و از مزایایی مانند دریافت کارت بانکی و تسهیلات برخوردار می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس خاطرنشان کرد: استان فارس رتبه سوم عضویت در سجا را دارد و سهم روستاییان و زنان قابل توجه است.

امیدی یکی دیگر از برنامه‌های دبیرخانه را سرکشی از تمام کانون‌های مساجد خواند و افزود: در هفته آینده به شهرستان رستم رفته و از کانون و پایگاه اوقات فراغت بازدید می‌کنیم و این یک حرکت جهادی است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مانند باغ جنت، یادآور شد: هدف ایجاد نشاط در جامعه است و برای این کار باید انس با مسجد ایجاد شود که برنامه‌های مانند برگزاری نماز جماعت و جمعه در پارک‌ها از برنامه‌های درنظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار