خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه خداوند با شهید حجت را برای بر انسان‌ها تمام کرد، گفت: شهید اتمام حجت پروردگار و راه برون رفت از تمام بن بست‌ها است.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۵۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶

شهید اتمام حجت پروردگار و راه برون رفت از تمام بن بست‌هاستبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار محمدرضا نقدی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای گمنام بوستان مردم همدان با عنوان «خاکیان افلاکی»  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به جایگاه رفیع شهادت اشاره و اظهار کرد: مقام شهید مقام بالا و رفیعی است به طوری که انبیا و اولیای الهی در روز قیامت به جایگاه شهید غبطه می‌خورند.

وی با بیان اینکه جایگاه رفیع شهید آنچنان است که با اولین قطره خونش تمام گناهان او بخشیده می‌شود، گفت: ائمه معصومین(ع)  برای خود شهادت را آرزو و تمنا می‌کردند و در این راستا دعای فراوان می‌کردند.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید بن بست شکن مسیر عبودیت پرورگار است، تصریح کرد: خداوند متعال انسان‌ها را برای عبودیت خود آفرید و راضی نیست که هیچ انسانی از مخلوق دیگر دستور بگیرد و اطاعت بپذیرد.

وی در همین خصوص با اشاره به اینکه خدواند تکامل انسان‌ها را در بندگی خود قرار داد، اضافه کرد: خداوند انسان را آزاد آفرید تا بنده دیگری نباشد و فقط بندگی خداوند را کند.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه خداوند با شهید حجت را برای بر انسان‌ها تمام کرد، بیان داشت: شهید اتمام حجت پروردگار و راه برون رفت از تمام بن بست‌ها است، به طوری که خداوند به واسطه شهادت به انسانی جایگاهی می‌دهد که انبیاد الهی بر آن غبطه می‌خورند.

وی  با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با بیان اینکه این فرهنگ آزادی انسان‌ها را تضمین می‌کند، یادآور شد: انسان‌هایی که راه و رسم شهادت را نمی‌دانند وقتی زور دشمن و طاغوتیان بر او قوی می‌شود تسلیم می‌شوند اما فرهنگ شهادت و شهادت طلبی جامعه را آزاد و قرین آزادی می‌کند.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن از فرهنگ شهادت‌طلبی ترس و وحشت دارد، گفت: رسانه‌های رنگارنگ دشمن علیه شهادت طلبی، فرهنگ شهادت و شهید تبلیغات گسترده کرده و در صدد هستند تا با از بین بردن این فرهنگ ملت‌ها را به دنیاگرایی و لذت‌جویی دعوت کنند.

وی با  بیان اینکه اگر در میان جامعه‌ای فرهنگ شهات طلبی رواج یابد، تسلیم برای آن جامعه معنایی نداشته و دشمن راه تسلطی بر آنان نخواهد داشت، یادآور شد: به واسطه این فرهنگ دشمن در دوره‌های بعد از انقلاب با شکست مواجه بوده است.

* رمز پیروزی فرهنگ شهادت طلبی در جامعه است

سردار نقدی با اشاره به فرموده امام راحل که «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد»، تصریح کرد: منطق و تصور طاغوت این است که که اگر از جامعه چند میلیونی جان چند صدی نفری را بگیرد ملت آن جامعه به ترس و وحشت افتاده و تسلیم می‌شوند در صورتی که برای جامعه شهادت‌طلب تسلیم شدن معنا ندارد.

وی اضافه کرد: اگر ملتی شهادت‌طلب و عاشق پیروی از راه شهدا باشند در این صورت دشمن و طاغوتیان هیچ راه تسلطی بر آنها نخواهد داشت و اگر امروز می‌بینیم دشمن نتوانسته یمن را به تسخیر خود درآورد به دلیل وجود فرهنگ شهادت در آن جامعه است.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه در صورت وجود فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه، دشمن به دنبال از بین بردن این فرهنگی است، افزود: امروز تمام دستگاه رسانه‌ای غرب بسیج شده‌اند تا فرهنگ شهادت طلبی را از ما بگیرند چراکه می‌دانند با این فرهنگ نفوذی در میان ملت نخواهند داشت.

وی فرهنگ شهادت طلبی در جامعه را رمز پیروزی دانست و یادآور شد: دشمن در طول 40 سال بعد از انقلاب از همه راه‌ها در صدد ضربه زدن به  انقلاب اسلامی بوده و دست به دسیسه و توطئه‌های فراوان زده به طوری که هر آنچه می‌توانست بر سر ملت ایران فرود آورد اما به دلیل فرهنگ شهادت نتوانست کاری از پیش ببرد و بر ملت ما فائق آید.

سردار نقدی برگزاری مراسم یاداوره شهدا را اقدامی مناسب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های یادواره شهدا، در راستای تجدید میثاق و زنده کردن فرهنگ هویت‌ساز و انسان‌ساز شهادت‌طلبی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت طلبی جامعه را در مقابل  قدرت‌ها شکست ناپذیر می‌کند، تصریح کرد: این همان راهی است که باید رفت و پیروی کرد.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه با بیان اینکه گرفتاری امروز کشور به دلیل وجود انسان‌هایی است که راه شهادت طلبی را نشناختند، خاطرنشان کرد: تصور این افراد این است که رفاه و پیشرفت کشور در گرو تسلیم شدن در برابر قدرت‌ها و دوستی با قدرت‌ها است و برای حل هر مسئله در داخل نگاهشان به خارج است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور در گرو استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخل است نه سازش با دیگر دشمن، یادآور شد: کدام کشوری در دنیا با تبیین روابط خارجی وضعیت داخلی آن اصلاح شده و به اقتصاد پیشرفته دست یافته است؟ چنین کشوری وجود ندارد.

* فرهنگ شهادت طلبی ما آمریکا را به خاک سیاه نشانده است

سردار نقدی عزت و عظمت کشور را در فرهنگ شهادت طلبی، ایستادگی و مقاومت دانست و بیان کرد: تاریخ ایران این را به اثبات می‌رساند  که فرهنگ شهرت طلبی و لذت جویی  کشور را نابود و با ذلت و خواری  که حاصل فرهنگ طاغوتی و فرهنگ شاهی بود سرزمین ایران در دوران‌های مختلف نصف شد.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی جای هیچ ابرقدرتی علیه جمهوری اسلامی خالی نبود، گفت: تمام  قدرت‌های دنیا عراق را حمایت می‌کردند تا ایران را شکست دهد در صورتی که کشور ما با فرهنگ مقاومت و شهادت طلبی با وجود نبود امکانات ایستادگی کرده و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به تسخیر عراق درآید.

 مسئول فرهنگی اجتماعی فرهنگ شهات طلبی را، راه عزت و افتخار و فرهنگ شهرت طلبی  و تسلیم شدن را راه ذلت دانست و تاکید داشت: فرهنگ شهادت طلبی فرهنگی است که باید آن را دنبال کرد چراکه  تجربیات بزرگ ملت و تاریخ روشن انقلاب اسلامی است که با مقاومت و ایستادگی و فرهنگ شهادت به 40 سالگی خود رسید.

وی  تصریح کرد: اگر امروز در جامعه امنیت پایدار حاصل است به دلیل وجود فرهنگ شهادت است که جوانان مدافع حرم در هزاران کیلومتر دورتر از مرزها با دشمن وارد نبرد شده و دفاع می‌کنند در صورتی که اگر این فرهنگ نبود نمی‌توانستیم این پیروزی‌ها را رقم بزنیم.

سردار نقدی با بیان اینکه جامعه ما با فرهنگ شهادت طلبی آمریکا را به خاک سیاه نشانده است، گفت: فرهنگ شهادت طلبی ما را پیروز کرد و راه و رسم غلبه بر دشمن و راه تسلیم نشدن در برابر دشمن وجود فرهنگ شهادت طلبی است.

وی  با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، راه حل این مشکلات را پیروی از راه شهدا دانست و یادآور شد:  شهدا چگونگی مقابله در مقابل ابرقدرت‌ها و بن بست شکنی را به ما نشان دادند.

مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا راه اطاعت از ولایت و رهبری بر ما نشان دادند، تاکید کرد: اگر رهبر فرمود برای بهبود اقتصاد نگاه به داخل داشته باشید باید اینگونه باشد و برای حل مشکلات غم مذاکره و رابطه را نخورید چراکه با رابطه با آمریکا هیچ مشکل اقتصادی حل نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات