خبرهای داغ:
آیت الله مهدوی در نجف آباد:

تفکر در ادله خداشناسی یکی از راهکارهای اساسی تقویت ایمان است

آیت الله مهدوی در مراسم دعای ندبه سالگرد شهادت شهید حججی در یادمان شهدای نجف آبادگفت: شهید حججی شهید والامقامی است که شهادتش انقلابی در ایران و جهان ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۶۶
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد؛ عضو مجلس خبرگان رهبری در اولین سالگرد شهید حججی اظهار داشت: منتظران واقعی امام زمان باید 10ویژگی داشته باشند؛ یقین به وجود پروردگار، اخلاق خوب، عمل صالح، اصلاح جامعه، شناخت ولی فقیه مرجع تقلید و عالم ربانی و ارتباط با او، صبر و ارتباط با ائمه، سبقت در کار خیر، استقامت در راه، روحیه انقلابی و روحیه جانفشانی از جمله این 10 ویژگی است.

وی ادامه داد: یقین به پروردگار بالاترین سرمایه انسان است؛ درجه اعلای ایمان به خدا را یقین می گویند و بالاترین سرمایه که خدا به ما داده است عقل است و بالاترین سرمایه ای که به وسیله عقل تحصیل می شود یقین است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: مطالعه ادله خداشناسی و تفکر در آن یکی از راهکارهای اساسی تقویت ایمان و یقین به پروردگار است.

وی افزود: منتظران امام عصر اخلاق خوب دارند و مراقب رفتار و برخوردهای خود هستند؛ حسود نیستند، کینه مومنان را ندارند، بخیل نیستند، شهوت افراطی و حب دنیا ندارند.

آیت الله مهدوی بیان داشت: انسان منتظر در فکر خود نیز به فکر خدمت به مردم است.

وی با اشاره به آیه 119 سوره توبه گفت: یقینبه پروردگار، تقوا و اخلاق خوب و عمل صالح از ویژگی هایی است که از آیه استخراج خواهد شد.

آیت الله مهدوی  اظهار داشت: برای حفظ دین باید دائماً به مجتهد مراجعه کرد تا اعمال و رفتار خود را با آن ها چک کنیم؛ مراجع  تقلید مرزبانان دین هستند.

ارسال نظرات