خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست هوراند گفت: دو مجرم حیوان آزار به انجام 500 ساعت خدمت رایگان به محیط زیست و مطالعه و پخش کتاب محیط زیستی محکوم شدند.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۶۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی تقی پور افزود: دادگاه عمومی هوراند دو فرد حیوان آزار را که یک قلاده روباه گرفتار در چاه را با سنگ و چوب شکنجه و کشته بودند را محکوم کرد.
وی ادامه داد: این دو مجرم حیوان آزار به انجام 500 ساعت خدمات رایگان به عنوان همیار محیط زیست و خواندن یکی از کتاب هایی که در مورد نقش و اهمیت حیوانات در طبیعت و یا نحوه ارتباط انسان با حیوانات زیر نظر اداره حفاظت محیط زیست و توزیع 50 جلد از همان کتاب در روستا به عنوان جایگزین 5 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
تقی پور گفت: در صورت تخلف از حکم دادگاه، به پیشنهاد قاضی اجرای احکام و رای دادگاه برای بار نخست یک چهارم تا یک دوم به مجازات مورد حکم افزوده می شود و در صورت تکرار، مجازات حبس اجرا می شود.
وی اظهار داشت: چنانچه رعایت مفاد حکم دادگاه از سوی محکومین حاکی از اصلاح رفتار وی باشد، دادگاه می تواند به پیشنهاد قاضی اجرای احکام برای یک بار بقیه مدت مجازات را تا نصف کاهش دهد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هوراند با دعوت مردم به رفتار مناسب با حیوانات خاطرنشان کرد: هرگونه حیوان آزاری و آسیب رساندن به حیات وحش جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها