نوباوه:

برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی خواسته مردم و مراجع عظام تقلید از قوه قضائیه است/سوء مدیریت؛ بزرگترین مشکل کشور/آمریکا به دنبال کاهش قدرت و توان دفاعی ایران است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دولت تا قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی به جای برخورد قاطع مسامحه می‌کنند در حالیکه برخورد با مفسدان اقتصادی خواسته مردم و مراجع عظام تقلید است.
کد خبر: ۹۰۴۴۹۷۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بیژن نوباوه نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای رسانه و روز خبرنگار با عنوان «انقلاب اسلامی، مردم، رسانه» در اراک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی با اشاره به نقش خطیر خبرنگاران در جنگ رسانه‌ گفت: خبرنگاران نقش مهم و تعیین کننده‌ای هم در ابتدای پیروزی انقلاب، هم در جنگ تحمیلی و حتی امروز در میدان بزرگ جنگ رسانه‌ای دشمن دارند.

وی رسالت امروز خبرنگاران خنثی کردن جنگ رسانه ای دشمن دانست و افزود: در حقیقت جنگ امروز، جنگ آگاهی و ضد آگاهی است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی شهدای رسانه را شهدای آگاهی دانست و تصریح کرد: شهدای رسانه هیچ‌گاه جز سلاح قلم، اسلحه به دست نگرفتند و آنچنان جان‌فشانی کردند که مصداق مردان بزرگ خدا هستند و امروز همه دنیا می‌داند مهم‌ترین رکن قدرت، رکن رسانه است.

نوباوه جامعه خبرنگاری ایران از سالم ترین جامعه خبری جهان است، گفت: آزادگی که در خبرنگاران ایرانی دیده‌ام در هیچ کجای دنیا ندیده‌ام، آزادگی که منصه ظهور آن دوران دفاع مقدس بود.

وی خبرنگاران را حلقه اطلاعاتی بین مردم و مسئولان دانست و گفت: خبرنگاران جایگاهی کمتر از بزرگان، اندیشمندان و دانشمندان در جامعه ندارند، اگر هدف آنان اعتلای بشر است کدام اعتلا بالاتر از آگاهی و بالاتر از اندیشیدن و پاک نگاه کردن.

مدیرمسئول روزنامه عصر ایرانیان با بیان اینکه امروز جنگ از عرصه سخت به عرصه سرد منتقل شده است، گفت: امروز 297 رسانه صوتی و تصویری به غیر از فضای مجازی در نقاط مختلف جهان علیه ارزش‌های والای جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.

نوباوه با بیان اینکه به اعتراف مسئولان آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها موازنه قدرت در منطقه را تغییر داده است، گفت: بودجه نظامی آمریکا برابر با بودجه 140 کشور، 40 درصد منابع سرمایه‌ای، بزرگ‌ترین ارتش و بیشترین نفوذ در سازمان‌های بین‌المللی را دارد ولی چرا نسبت به ایران بیشتر از شوروی حساسیت دارد؟

وی با تاکید بر اینکه آمریکا قدرت رویارویی در میدان نبرد با ایران ندارد، گفت: علی‌رغم اینکه آمریکا در سال‌های اخیر بیش از 7 هزار میلیارد دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کرده امروز در کنار دو جبهه غزه و لبنان، جبهه جولان علیه اسرائیل در منطقه شکل گرفته است که در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی ایستاده است.

این جانباز دوران دفاع مقدس به سالروز شهید حججی اشاره و تصریح کرد: امروز آمریکا فهمیده است که قدرت رویارویی در میدان نبرد با جمهوری اسلامی ایران را ندارند. امروز همه آمریکا چه در بعد نظامی، اقتصادی و انسانی و هم پیمانانش در یک کفه و قدرت جمهوری اسلامی ایران در کفه قرار دارد.

نوباوه جریان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران را اولین جریان ضد رسانه‌ای دنیا مطرح و بیان کرد: امروز قدرت ایران بزرگترین ابرقدرت‌های جهانی را به چالش کشیده است؛ در قضیه برجام نیز شاهد بودیم که اقتدار جمهوری اسلامی ایران 5+1 را به پای میز مذاکره آورد، گفت: آنچه باعث شده تا ایران دست برتر در این معادله باشد قدرت نرم‌افزاری و فکری ما است.

وی ملت ایران را ملتی بسیار بزرگ دانست و گفت: کجای دنیا سراغ داریم که در مدت سه ماه ارزش پولش 50 درصد کاهش پیدا کند و هیچ اتفاقی در کشور رخ ندهد، اگر این اتفاق در کشورهای پیشرفت اتفاق افتاده بود یک روز هم دوام نمی آوردند. البته این موضوعات همه به شعور مردم ایران بر می‌گردد که می‌داند تمام این برنامه‌ها توطئه دشمنان است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در کشور شاهد سوء مدیریت‌ها هستیم و از دولت تا قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی به جای برخورد قاطع مسامحه می‌کنند در حالیکه برخورد با مفسدان اقتصادی خواسته مردم و مراجع عظام تقلید است.

نوباوه با بیان اینکه آمریکا، منافقین و سلطنت طلبان داخلی علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه‌های متعددی را برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که ایران باید هم در بُعد اقتصادی و هم در بُعد فرهنگی از داخل مضمحل شود.

وی رسیدن به خودکفایی درونی را راهکار مقابله با تحریم‌های دشمنان دانست و گفت: سوء مدیریت‌ها بزرگترین مشکل کشور است و اگر رفتار دولت در مواجه با مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها رفتاری سنجیده‌ای نباشد ضربه خواهیم خورد.

مدیرمسئول روزنامه عصر ایرانیان با بیان اینکه در برجام هیچ بندی برای خروج از این توافق نامه وجود ندارد، گفت: خروج ایران از برجام به معنای بازگشت تمامی تحریم‌های سازمان ملل است و تنها راه برای مقابله با خروج آمریکا عدم انجام تعهدات است به این معنا که فعالیت‌های هسته‌ای را از سر بگیریم.

نوباوه با اشاره به سخن عده‌ای از مسئولان درخصوص مذاکره با آمریکا گفت: پیش شرط آمریکا برای مذاکرات کاهش قدرت نظام اسلامی بوده که اگر بمیریم بهتر از این است که بخواهیم نوکر استکبار شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات