مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: 26 هزار و 679 بیمار در سه روز گذشته از سوی پزشکان مستقر در کاروان های سلامت در سراسر این استان به طور رایگان ویزیت شدند.
کد خبر: ۹۰۴۵۰۳۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، رسول راشکی، مدیر کل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، گفت: تعداد ۱۹ کاروان سلامت از استان‌های مختلف کشور از ۱۴ مرداد به مدت یک هفته فعالیت خود را در مناطق مختلف درگیر خشکسالی سیستان و بلوچستان آغاز کردند.

وی ادامه داد: این کاروان‌ها با مشارکت تیم درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد در تمامی ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان مستقرهستند.

راشکی تصریح کرد: در قالب این کاروان‌ها ۳۰۴ پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک در حال ارائه خدمات رایگان به مردم این استان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت هفت هزار و ۵۶۱ نفر از مردم سیستان و بلوچستان خدمات تخصصی پزشکی، هشت هزار و ۷۸۰ نفر از خدمات پزشکان عمومی، هزار و ۷۷۰ نفر خدمات دندانپزشکی و هشت هزار و ۵۶۸ نفر خدمات پیراپزشکی دریافت کردند.

وی بیان کرد: همچنین سبد‌های معیشتی، اقلام فرهنگی، بهداشتی و ورزشی توسط کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر میان مردم درگیر خشکسالی سیستان و بلوچستان توزیع شد.

راشکی گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان‌های سلامت را در این استان به اجرا در آورده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر کشور علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب کاروان‌های سلامت توزیع حدود ۲ هزار تانکر آبرسانی در ۵۰۲ روستا و بیش از ۵۰ هزار بسته مواد غذایی را در سیستان و بلوچستان در دست اجرا دارد.
ارسال نظرات