معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال جاری ۹ هزار و ۷۸۹ خانوار گرفتار در وضعیت خشکسالی و کم آبی استان سیستان و بلوچستان تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۰۴۵۰۴۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان ، محمدرضا میری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: باتوجه به خشکسالی و ضریب محرومیت بالای این استان در مدت تیرماه و مرداد ماه سال جاری ۹ هزار و ۷۸۹ خانوار جدید تحت حمایت این نهاد قرار گرفتند و با اجرای این طرح متقاضیان ورود به چرخه حمایتی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان به صفر رسید.

وی افزود: در انتخاب خانوار‌های متقاضی تحت حمایت این نهاد ساکنان مناطق محروم و مرزی با ضرایب محرومیت شش، هفت، هشت و ۹ و تمامی خانوار‌های پشت نوبت کمک معیشت موجود براساس شاخص‌های فقر، محرومیت و نوع نیاز آن‌ها تقسیم بندی و مدنظر قرار می‌گیرند.

میری تصریح کرد: در این رابطه سهمیه اعتبار ریالی و حجم خانوار ادارات شهرستان‌های مختلف این استان براساس توافقنامه بودجه و ضریب محرومیت از طریق ستاد مرکزی تعیین و توسط این استان به همان تناسب برای ادارات تابعه مشخص می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان اعلام کرد: شرایطی از قبیل شیوه نامه حوزه حمایت و سلامت خانواده، بانک اطلاعات و گزارشات شهرستانی برای تحت حمایت متقاضیان مشخص کردیم که باید این شرایط در فرد محرز شده باشد و با انجام تحقیقات میدانی یعنی حضور مددکار در محل سکونت فرد به شکلی که عزت نفس افراد محفوظ و یا اینکه به صورت محرمانه جویای وضعیت فرد می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۱۰۸ هزار و ۶۵ خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند و تا پایان مرداد ماه سال‌جاری این تعداد به ۱۰۸ هزار و ۶۹۹ خانوار افزایش خواهد یافت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تکمیل بانک اطلاعاتی مددجویان استان سیستان و بلوچستان، افزود: همچنین در این مدت اطلاعات کامل خانوار‌های تحت حمایت در سیستم نظام جامع حمایتی این نهاد ثبت شده که نسیت به سال گذشته شش درصد رشد داشته است.

میری با اشاره به اجرای طرح پالایش جامعه مددجویی گفت: با اجرای این طرح و خروج مددجویان به دلایل مختلف طبق شاخص‌های تعریف شده حوزه حمایت و سلامت خانواده منجر به ایجاد امکان ورود یک نیازمند دیگر به کمک معیشت خواهد شد.
ارسال نظرات