خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

مبارزه با فساد ریشه‌ای و ساختاری/برخورد جدی با اخلالگران اقتصادی

امام جمعه شاهرود گفت: مبارزه با فساد تنها از عهده اجرای یک‌نهاد خارج است لذا دولت به‌عنوان یک مجموعه حفاظت و بازرسی باید در بحث نظارت‌ها با کنار گذاشتن رودربایستی ورود جدی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۴۵۰۶۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر با تاکید بر اینکه باید به‌سرعت در شرایط حساس کنونی با اخلال گران اقتصادی برخورد شود، افزود: دشمن از این اختلالات به دنبال ناامیدی در جامعه است لذا نباید آب به آسیاب دشمن ریخت، حال چرا کسی که آبروی نظام را رعایت نکرده نباید به‌صورت علنی مجازات و محاکمه شود؟
وی با بیان اینکه با فساد اقتصادی نباید سیاسی‌کاری شود، اظهار کرد: در راه مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن باید وحدت بین همه قوا تقویت شود.
وی افزود: فراز و نشیب‌های اقتصادی در حال سامان بخشی است اما طبقه متوسط رو به پایین در بحث معیشت و مسکن با آسیب‌های جدی مواجه شدند لذا در این شرایط مبارزه با فساد و اخلالگران اقتصادی ضروری خواهد بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود بابیان اینکه مبارزه با فساد مهمترین شاخص انقلاب است، گفت: چیزی که طی پنج دهه قبل در مبارزه با فسادهای رژیم شاهنشاهی به منصه ظهور گذاشتیم نباید تضعیف شود و باید همگان برای رفع مشکلات موجود اهتمام کافی داشته باشند.
امینی بابیان اینکه مبارزه با فساد باید به‌صورت ریشه‌ای و ساختاری باشد، تصریح کرد: مبارزه با فساد تنها از عهده اجرای یک‌نهاد خارج است لذا دولت به‌عنوان یک مجموعه حفاظت و بازرسی باید در بحث نظارت‌ها با کنار گذاشتن رودربایستی ورود جدی داشته باشد.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه منافقان و برخی عوامل داخلی با کمک بیگانگان به دنبال تفرقه و توطئه فرهنگی هستند، ابراز داشت: دشمن اجازه نمی‌دهد تا آوازه ایران به خارج از مرزها برسد زیرا آن‌ها از دیده شدن چهل‌سالگی انقلاب هراس دارند.
امینی در ادامه تصریح کرد: در حوادث تاریخی اگر خواص به‌موقع اقدام نکنند خودشان و هم مردم متضرر خواهند شد لذا این افراد وظایفه دارند که عمل به آن‌ها ضروری است از جمله آنکه اقدامات روشنگرانه باید تبیین و مردم را به دستاوردهای انقلاب امیدوار کرد زیرا ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد که باید پررنگ و ضعف‌ها برطرف شود.
وی افزود: اگر مطالبات مردمی برآورده نشود و اصناف برای بیان خواسته‌های خود به کف خیابان‌ها حضور پیدا کنند مشکلی حل نخواهد شد و تنها خواست دشمن اجابت می‌شود لذا در این شرایط مطالبات باید در مسیر درست خود مطرح و رسیدگی شود.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه دشمن می‌خواهد از التهابات و آشوب‌های ناشی از نارضایتی مردم سو استفاده کند، اظهار کرد: باید رسیدگی به خواسته مردم در اولویت قرار گیرد و نسبت به نقشه‌های دشمن هوشیار باشیم.
امینی اضافه کرد: تفکیک بین مطالبات مردم و خواست دشمن ضروری است و نباید کاری کنیم تا دشمن از این وضعیت به نفع اهداف خود سو استفاده کند که در این راستا وظیفه مسئولان به نسبت خواص بیشتر خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار