امام‌جمعه موقت اردکان با اشاره به مواضع انقلابی مراجع تقلید درباره اوضاع اقتصادی کشور گفت: دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی وابسته به هر شخص و جناحی به‌شدت برخورد کند.
کد خبر: ۹۰۴۵۱۲۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه گفت: تقوا یعنی مطیع خداوند بودن و دستورات الهی را اجرایی کردن. تقوا آثار بسیار مهمی در زندگی دنیا و آخرت انسان دارد.
وی، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی (علیه‌السلام) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌هایی از زندگی و فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و افزود: متأسفانه ما و نسل ما بازندگانی ائمه اطهار آشنایی کمی داریم. اگر جوانان ما زیبایی‌های زندگی امامان معصوم را مطالعه کنند قطعاً جذب آن خواهند شد.
امام‌جمعه موقت اردکان گفت: چرا امروز جوان ما به یک فوتبالیست و هنرپیشه جذب می‌شود؟ زیرا زیبایی‌های بازی او را می‌بیند امام اگر همین جوان زیبایی‌های زندگی ائمه را ببیند قطعاً به پیروی از آن‌ها افتخار می‌کند و هیچ‌وقت جذب الگو‌های دشمنان نخواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (علیه‌السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) به‌عنوان روز ازدواج، اظهار داشت: این ازدواج باید به‌عنوان چراغ، فراروی نسل جوان قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام محیطی افزود: جوانان عزیز در این شرایط اقتصادی سنگین و سخت امروز از مهریه و جهیزیه‌های نامتعارف خودداری کنند و مراسم جشن عروسی خود را ساده و بی‌آلایش برگزار کنند. مهریه و جهیزیه‌های سنگین عامل تأخیر در ازدواج جوانان است. باید از چشم و هم‌چشمی‌ها، مدگرایی‌ها و نگاه کردن به زندگی دیگران پرهیز کنیم تا بتوانیم جوانان خود را از مفاسد دوره آخرالزمان نجات دهیم.
وی، سالروز دفاع جانانه حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و شکست رژیم صهیونیستی را گرامی داشت و گفت: این روز به‌عنوان روز مقاومت اسلامی نام‌گذاری شده است. آمریکا به همراه ایادی خودش با حمله به لبنان می‌خواستند حزب‌الله لبنان را خلع سلاح کنند که با مقاومت رزمندگان حزب‌الله روبرو شدند و شکست خوردند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سیاست ارزی جدید دولت گفت: بسته سیاستی جدید دولت درباره بازار ارز هرچند با تأخیر فراوان بیش از سه‌ماهه اجرایی شد، اما همین سیاست زمینه ایجاد آرامش چندروزه در بازار‌های مختلف را فراهم کرد. کاهش قیمت ارز و طلا در روز‌های اخیر که البته نسبت به قیمت‌های اولیه کاهشی نداشته است، اما همین کاهش قیمت‌ها نتیجه بسته دولت بود.
امام‌جمعه موقت اردکان افزود: دولت می‌بایست زودتر از این به فکر ارائه بسته جدید باشد. ضمن تشکر از این بسته سیاستی جدید باید گفت که عمر این بسته بیش از دو سه روز نبود و متأسفانه روز گذشته در کنار سکوت بانک مرکزی سیر صعودی قیمت ارز و طلا را به دنبال داشت. چرا شفاف‌سازی نمی‌شود؟ چرا نمی‌گوییم مشکل از کجاست؟
حجت‌الاسلام محیطی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور به‌گونه‌ای پیش می‌رود که مراجع معظم تقلید برای دومین بار اعلام موضع کرده‌اند. علما و مراجع پناهگاه مردم بوده و هستند و درباره اوضاع اقتصادی کشور نگران هستند. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به دولتمردان می‌فرمایند؛ دولتمردان باید بدانند امروز مردم این تیم اقتصادی دولت را نمی‌پسندند. گاهی لازم است که به خطاهایمان اعتراف کنیم.
وی اظهار داشت: ما نمازگزاران ضمن حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری در این چند سال اخیر و حمایت از مواضع انقلابی مراجع معظم تقلید از دستگاه محترم قضایی می‌خواهیم که در این جنگ اقتصادی با مفسدان اقتصادی وابسته به هر شخص و جناح خاصی به‌شدت برخورد و احکام مرتبط با آن‌ها را در اسرع وقت اجرا نماید.
امام‌جمعه موقت اردکان در پایان گفت: ملت ما وضعیت بدتر از این‌ها را در هشت سال دفاع مقدس پشت سر گذاشته است. ملت ما ترور شخصیت‌های رده اول مملکت را دیده و پشت سر گذاشته است و خسته و ناامید نشده است امروز هم ناامید نمی‌شویم. همان‌گونه که مقام معظم رهبری در پاسخ به ابراز نگرانی فعالان فرهنگی نسبت به آینده انقلاب فرمودند؛ نسبت به اوضاع ما اصلاً نگران نباشید این را به همه بگویید که هیچ‌کس هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
ارسال نظرات