کد خبر: ۹۰۴۵۱۲۷
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳
دهقان خبرنگاری را چیزی جز عشق و علاقه نداست و تاکید کرد: خبرنگار الهام بخش جامعه است و با استعداد و توانایی‌های خود می‌تواند خون تازه‌ای را به رگ‌های جامعه تزریق کند.
بسیج اشکذر“علی محمد دهقان” معروف به “علی محمد خبرنگار” از پیشکسوتان حرفه شریف خبرنگاری در شهرستان اشکذر است که به مناسبت روز خبرنگار مصاحبه‌ای را با وی ترتیب داده ایم.
دهقان در مصاحبه با خبرنگار بسیج اشکذر، به سابقه کاری خود در حرفه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: از سال ۶۱ مشغول شغل شریف معلمی شدم و، چون در آن زمان اصلی‌ترین موضوع، مساله جنگ و اطلاع رسانی در خصوص حوادث دوران دفاع مقدس بود، با معرفی سه تن از دوستان خود به نام‌های شهید حبیب الله دهقان، طلبه شهید جوادی و آقای دهقان که هم اکنون از اساتید دانشگاه هستند به حرفه خبرنگاری روی آوردم.

دهقان با اشاره به این فرمود: ه امام خمینی (ره) که ((هیچ سلاحی برنده‌تر از تبلیغات نیست)) امر اطلاع رسانی به خصوص در آن برهه زمانی را دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای نام برد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی اعزام‌های چشمگیری از منطقه اشکذر به مناطق جنگی مشاهده می‌شد، ولی متاسفانه خبررسانی ضعیفی در این خصوص صورت می‌گرفت.
وی افزود: آن زمان تنها با استفاده از یک دوربین و نوار ویدئویی نسبت به تهیه گزارشات و اخبار اقدام می‌کردیم، که متاسفانه به دلیل کم بودن امکانات و در اختیار داشتن تنها یک نوار ویدئویی، چندین مصاحبه و گزارشاتی که از رزمندگان دفاع مقدس تهیه شده بود را به دلیل اینکه برای استفاده مجدد مجبور به پاک کردن آن بودیم، از دست می‌دادیم.
این خبرنگار پیشکسوت با بیان اینکه به عنوان اولین خبرنگار اشکذر به مناطق جنگی به صورت داوطلبانه اعزام شده بود، تصریح کرد: در آن دوران با رزمنده گان بی شماری مصاحبه کردم و شاهد زیباترین صحنه‌های ایثار و فداکاری این عزیزان بودم.
وی افزود: در کنار خبرنگاری مسئولیت انتشار نشریه ارمغان اشکذر را به مدت پنج سال و با ۵۵ شماره انتشار برعهده داشتم؛ تا این که دو سه سال بعد از اتمام جنگ به دلیل افزایش سن و بازنشتگی این حرفه شریف و مقدس را کنار گذاشتم.
دهقان خبرنگاری را چیزی جز عشق و علاقه نداست و تاکید کرد: خبرنگار الهام بخش جامعه است و با استعداد و توانایی‌های خود می‌تواند خون تازه‌ای را به رگ‌های جامعه تزریق کند.
وی خبرنگار را فردی صادق و متعهد نام برد و افزود: خبرنگار با تیز بینی و دقت خود می‌تواند چشم بینا و گوش شنوای مردم باشد
ارسال نظرات