انتشار اخبار تلخ و تکان دهنده مربوط به شهادت مظلومانه ۵۷ دانش آموز یمنی و زخمی شدن ۷۷ نفر در حمله موشکی عربستان به اتوبوس حامل دانش آموزان بی گناه، خشم جامعه جهانی را از سعودی و حامیان ریاض برانگیخته است.
کد خبر: ۹۰۴۵۱۵۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،انتشار اخبار تلخ و تکان دهنده مربوط به شهادت مظلومانه 57 دانش آموز یمنی و زخمی شدن 77 نفر در حمله موشکی عربستان به اتوبوس حامل دانش آموزان بی گناه، خشم جامعه جهانی را از سیاستمداران و نظامیان متوحش سعودی و حامیان ریاض برانگیخته است. به راستی چه اتفاقی در یمن رخ می دهد ؟ با اقدام غیرانسانی اخیر مقامات آل سعود، تعداد شهدای کودک یمنی به بالای 3 هزار نفر ( از ابتدای جنگ تا کنون ) 
رسیده است. بار حقوقی و حتی سیاسی حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها از رژیم منحوس و منفور سعودی به اندازه ای بالاست که حتی سناتورهای آمریکایی نیز دیگر نتوانسته اند در قبال آن سکوت کنند. سناتور "کریس مورفی"در واکنش به حملات اخیر رژیم سعودی به دانش آموزان یمنی به نکته قابل تاملی اشاره کرده است :
" آمریکا بمباران می‌کند. آمریکا هدف قرار می‌دهد. آمریکا از حملات هوایی حمایت می‌کند و ما یک اتوبوس مدرسه را بمباران کردیم. عملیات بمباران یمن از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا بیش از پیش عاری از حس مسئولیت پذیری شده است، غیرنظامیان بیشتری را به کشتن می‌دهد و تروریست‌ها را در داخل یمن تقویت می‌کند. ما باید به این کار خاتمه دهیم – همین حالا".
در حالی که مقامات ارشد و رسمی آمریکایی، خود نیز نسبت به نقش پررنگ کاخ سفید در کشتار ملت یمن اذعان دارند، مقامات ارشد سازمان ملل متحد تحت تاثیر لابی گری با دولت ترامپ ترجیح می دهند سخنی در حمایت از ملت مظلوم و بی دفاع یمن به میان نیاورند تا مبادا خاطر افرادی مانند ترامپ و پمپئو و بولتون مکدر شود! 
در جریان حوادث و حملات تروریستی محدودتر( به لحاظ تعداد قربانیان ) 
که طی سال‌های اخیر در کشورها ی غربی به وقوع پیوسته است، ، شاهد ابراز همدردی و حمایت همه جانبه سازمان‌های به اصطلاح بین المللی از جمله سازمان ملل متحد با خانواده قربانیان این حوادث هستیم: از سکوت یک دقیقه ای در شورای امنیت تا دستور ویژه برای پیگیری حادثه! با این حال مدعیان حقوق بشر از کنار کشتار بی رحمانه  دسته جمعی اخیر 
دانش آموزان یمنی به سادگی گذشته اند! البته مسجل است که کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه که خود در حمایت سیاسی، نظامی و تسلیحاتی از سعودی‌ها در طول سه سال اخیر( از زمان آغاز جنگ یمن تا کنون ) نقش داشته اند، هیچ گاه در صدد مواجهه با اقدامات وحشیانه محمد بن سلمان بر نمی آیند!  گویا  از دید مقامات سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی،اساسا اتفاقی در یمن  رخ نداده و این کشور نیز جایی در  نقشه جغرافیای جهان ندارد. تقسیم بندی ملت‌های جهان به شهروندان درجه اول و دوم و .... سیاست اعلام نشده ولی علنی  غرب در قبال ساکنان کره زمین محسوب می شود. بر این اساس از دید رسانه ها و سیاستمداران غربی و همچنین افرادی که در سازمان ملل متحد در مسند قدرت قرار گرفته اند، میان ساکنان یمن  و ساکنان کشورهای غربی  از زمین تا آسمان فاصله وجود دارد! بی دلیل نبود که در دوران حضور بان کی مون در مسند دبیر کلی سازمان ملل متحد، وی صراحتا عربستان را از لیست سیاه سازمان ملل خارج کرد تا ذهن سعودی‌ها بیش از پیش روی کشتار بی رحمانه یمنی ها متمرکز شود. 
در نهایت اینکه خون پاک و به ناحق ریخته شده دانش آموزان یمنی، در آینده ای نزدیک گریبانگر سعودی ها و اربابان غربی آنها خواهد شد. بدون شک تا تحقق کامل شکست و تباهی کامل سعودی‌ها در یمن زمان اندکی باقی مانده است. عربستان سعودی  تصور می کرد در عرض 10 روز خواهد توانست صنعا و عدن را به کنترل کامل خود در آورده و نظام مردمی شکل گرفته در یمن را سرنگون کند. اما نتیجه بیش از سه سال  تجاوز سعودی‌ها در سایه حمایت واشنگتن و تل آویو و تروئیکای اروپایی ، چیزی جز شکست سنگین ریاض و هلاکت تعداد زیادی از نیروهای متجاوز و از همه مهم تر، 
بقای انقلاب یمن نبوده است. صنعا و عدن و مارب امروزه به نمادهای شکست آل سعود در یمن تبدیل شده اند. کمترین شبهه ای وجود ندارد که در آینده نیز این نمادهای شکست به ضرر سعودی‌ها و حامیان ریاض بیشتر و پررنگ تر خواهند شد. 

یادداشت رسالت/ حنیف غفاری

ارسال نظرات