خبرهای داغ:
رمان « رئیس جمهور گم شده» نوشته‌ بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا و جیمز پترسون به زودی در ایران منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۵۲۰۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،رمان حاصل کار مشترک بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده و جیمز پترسون، مطرح‌ترین نویسنده‌ داستان‌های پلیسی، در ایران نیز توسط  امین جعفری و معین عبداللهی از مترجمین انتشارات تراشه دانش تحت عنوان مجموعه کتاب‌های «دریچه» در دست چاپ قرار گرفته است.

بیل کلینتون سیاستمدار شناخته‌شده‌ی آمریکایی در این رمان به منظور روایت قصه‌ای سیاسی به ادبیات پناه آورده است و برای رسیدن به این هدف از جیمز پترسون، نویسنده‌ای که سالانه 14 کتاب مختلف وارد بازار کتاب می‌کند و مجله‌ی "فوربز" وی را پردرآمدترین نویسنده جهان نامیده است،کمک گرفته. پترسون تنها طی یک دهه‌ی گذشته بالغ بر 700 میلیون دلار از فروش کتاب‌های خود کسب کرده است که این گواهی بر مدعای مجله‌ی "فوربز" می‌باشد.

رمان «رئیس جمهور گم شده » در دو هفته‌ی اول انتشار خود با استقبال بالایی روبه‌رو شد که این امر در دوره‌ی حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید نکته‌ای تأمل برانگیز است. فروش این اثر در آمریکا تاکنون از مرز  250هزار نسخه فراتر رفته است و از همین رو انتظار می‌رود که این کتاب در بازار داخلی کشور نیز با استقبال خوب مخاطبان و علاقه‌مندان مواجه شود.

کلینتون در این رمان داستان ناپدیدشدن ناگهانی رئیس جمهور آمریکا را روایت می‌کند. وی درباره‌ی کتاب خود می‌گوید: «این کتاب ترکیبی از داستان‌های توطئه، حملات سایبری و جنگ پشت پرده‌ی قدرت‌های جهانی است».

مجله ی "گاردین" در رابطه با این کتاب می نویسد: «اگرچه بسیاری از پروژه‌های کلینتون در دوره‌ی زمامداری پست ریاست‌جمهوری با مشکل مواجه شد یا ناتمام ماند، اما این هشت سال سبب شد داستان جنایی جذابی وارد بازار کتاب شود. بازاریابی کلینتون نیز بسیار خوب است؛ وی تصمیم گرفت با نویسنده‌ای همکاری کند که 300 میلیون نسخه از داستان‌هایش در دنیا به فروش رفته است».

طبق اعلام شبکه‌ی تلویزیونی «شوتایم» به زودی تولید سریالی با اقتباس از این رمان کلید خواهد خورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها