خبرهای داغ:
جلسه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه بوشهر به همت معاونت نیروی انسانی سپاه امام صادق (ع) و با حضور فرماندهان و جمعی از مدیران یگان های سپاه مستقر در این استان در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام صادق (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۵۲۳۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

برگزاری دوره های مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان بوشهر 

به گزارش  سرویس خبری بسیج علمی خبرگزاری بسیج، َرئیس اداره منابع سرباز معاونت نیروی انسانی سپاه در این جلسه گفت: 25 مهارت از طرف سپاه استان بوشهر به عنوان مهارت ­های مورد نیاز جهت برگزاری دوره­ های مهارت­ آموزی ویژه کارکنان وظیفه به ما اعلام شده است که ما بر همین اساس هماهنگی­ های لازم را با سازمان آموزش فنّی و حرفه ­ای کشور انجام داده و از طرف این سازمان نیز هماهنگی­ های لازم با اداره کل آموزش فنّی و حرفه­ ای استان انجام شده است.

سید رضا توکلی افزود: علاوه بر این 25 مهارت، اگر در رده ­ای بستر اجرایی برای آموزش مهارت ­هایی وجود دارد که آن مهارت­ ها در ردیف مهارت ­های سازمان آموزش فنّی و حرفه ­ای قرار ندارند رده­ های سپاه می ­توانند این مهارت ­ها را به سربازان بیاموزند و سپس این مهارت ­ها را به اداره کل آموزش فنّی و حرفه ­ای استان و یا سازمان آموزش فنّی و حرفه ­ای کشور داده تا استانداردسازی لازم در این مهارت ­ها صورت گرفته و در ردیف مهارت های این سازمان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی ­های به عمل آمده توسط قرارگاه مهارت ­آموزی کشور با سازمان آموزش فنّی و حرفه ­ای کشور، سپاه هر جا بتواند حدّاقل 9 نفر از سربازان را در یک مهارت ثبت نام کند سازمان فنّی و حرفه ­ای برای آن ­ها کلاس برگزار می ­کند در صورتی که استاندارد تعداد افراد شرکت کننده در هر کلاس بیش­تر از این تعداد است.

رئیس اداره منابع سرباز سپاه تصمیم ­گیری درباره مکان برگزاری دوره ­های مهارت ­آموزی سربازان را استانی عنوان و خاطرنشان کرد: توجیه سربازان درباره دوره ­های مهارت ­آموزی و دسته ­بندی آن ­ها در دو مسیر آموزشی یعنی کسانی که فاقد مهارت هستند و کسانی که یک مهارت آورده داشته یا یک مهارتی را در مجموعه سپاه کسب کرده و قرار است در آزمون ادواری شرکت کنند از جمله مهم­ ترین مسئولیّت ­های رده ­های مختلف سپاه در زمینه برگزاری دوره ­های مهارت­ آموزی سربازان است.

توکلی تأکید کرد: فرمانده قرارگاه مهارت ­آموزی کارکنان وظیفه سپاه استان با هماهنگی اداره کل فنّی و حرفه ­ای استان بر خلاف سال گذشته که آزمون ادواری به صورت سراسری در یک تاریخ تعیین شده برگزار شد، می تواند تاریخ آزمون ادواری را به دلخواه تعیین کنند.

وی اذعان کرد: سپاه اوّلین سازمانی است که در هر رده، یک فرد مستقل را برای پیگیری مهارت ­آموزی کارکنان وظیفه در نظر گرفته است و در این زمینه با دستورالعمل مهارت ­آموزی، مهارت­ های مشخص شده، دستورالعمل لازم برای ثبت نام و سامانه ثبت نام در سامانه جامع آشنا بوده و به صورت کامل بر اساس آن فعالیّت می ­کند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) نیز در خصوص برگزاری دوره ­های مهارت­ آموزی ویژه کارکنان وظیفه سپاه امام صادق (ع) گفت: با عقد تفاهم ­نامه ­ای که با اداره کلّ آموزش فنی و حرفه ­ای استان انجام شد توانستیم کلاس های مهارت ­آموزی را در سطح ستاد، تیپ امام صادق (ع) و نواحی برگزار کنیم.

رزمجو تصریح کرد: در سال 96 توانستیم 2.5 برابر حجم ابلاغی به آموزش ­های مهارتی سربازان در دوره ­های مهارت ­آموزی بپردازیم که در سال جاری نیز این دوره ­ها در 15 رشته مختلف شروع شده و برگزاری آن ­ها همچنان ادامه دارد.

احمد دولابی فرمانده تیپ تفنگداران حضرت امیر (ع) منطقه دوّم نیروی دریایی سپاه که در این جلسه به عنوان نماینده منطقه دوّم ندسا حضور داشت نیز در این جلسه گفت: اولویّت­ بندی منطقه دوّم ندسا در برگزاری دوره ­های مهارت ­آموزی کارکنان وظیفه با گرایش ­های دریایی مانند غواصی، مکانیک دریایی، برق دریایی و ... است که تاکنون دوره ­های متعددی در این زمینه برگزار شده و جلسات متعددی نیز در این زمینه با فنی و حرفه ­ای برگزار شده است.

این جلسه با حضور عبدالمجید دوراهکی مدیر کل آموزش فنّی و حرفه­ ای استان بوشهر برگزار شد.

 

ارسال نظرات