یکی از مددجویان کمیته امداد شهرستان دهگلان با استفاده از تسهیلات کمیته امداد و ایجاد طرح اشتغال تولید سنگ‌های مصنوعی برای ۴ نفر دیگر نیز شغل ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۰۴۵۳۲۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
 
 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سایت خبری کمیته امداد، یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد که باهدف کمک به توانمندی و خودکفا کردن خانوارهای تحت حمایت این نهاد صورت می‌گیرد ایجاد اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است.

نصراله اسماعیلی یکی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان دهگلان است که با استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد برای خود و برای تعدادی از جوانان جویای کار شهرستان دهگلان شغل و منبع درآمد مناسب ایجاد کرده و طرح اشتغال‌زایی او هم‌اکنون یکی از طرح‌های برتر و از کارآفرینان موفق این شهرستان است.

این کارآفرین در تشریح وضعیت زندگی گذشته خود عنوان می‌کند: در سال ۸۶ که پدرم فوت کرد، من و مادر و خواهرم با هم زندگی می‌کردیم و چون پدرم را که تنها نان آور خانواده بود از دست دادم بعد از فوتش در شرایط بسیار سختی به سر می‌بردیم.

وی ادامه داد: بنابراین با مراجعه به کمیته امداد این شهرستان به عنوان مددجوی آن نهاد پذیرش شدیم و خدمات آن نهاد همچون کمک به معیشت،  بازسازی منزل مسکونی و تحصیل بنده تا حدودی کمک حال ما بود ولی به دلیل اینکه مستمری کمیته امداد جوابگوی هزینه‌های زندگی نبود در کنار اینکه هم‌زمان دانشجو بودم سه روز در هفته که کلاس دانشگاه نداشتم به‌صورت کار آزاد و کارگری درجاهای مختلف مشغول به فعالیت بودم.

اسماعیلی گفت: با توجه به اینکه در این شهرستان شغل کارگری به ‌صورت فصلی بود و کار ثابتی وجود نداشت بنابراین با رفتن به شهر کرج با یکی از دوستان بعنوان شاگرد درزمینه دکوراسیون داخلی منزل برای یک پیمانکار مشغول به کار شدم و بعد از مدتی درهمان جا از طریق یکی از دوستان باکار تولید درزمینه تولید موزاییک و سنگ‌های مصنوعی آشنا و به این کار علاقه‌مند شدم و به‌عنوان شاگردی در آن کارگاه شروع به کارکردم.

 وی افزود: بعد از یادگیری این شغل به شهرستان خودم برگشتم و به دلیل اینکه فاقد سرمایه کافی برای احداث کارگاه تولیدی موزائیک و سنگ های مصنوعی بودم به کمیته امداد مراجعه کردم و با دریافت ۱۵ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی برای راه‌اندازی این کارگاه و بعد از ارائه مشاوره شغلی کارشناسان خودکفایی آن نهاد، در سال ۹۶ شروع به راه‌اندازی این طرح کردم.

وی افزود: در سال اول با توجه به اینکه طرح جوابگوی افراد بیشتر نبود فقط خودم در کارگاه کار می‌کردم و روزانه ۲۰ متر موزاییک و سنگ مصنوعی تولید می‌کردم و از ابتدای امسال با توجه به ارتقای دستگاه‌ها و وسایل مورد نیاز بیشتر برای کارگاه، با مراجعه به کمیته امداد برای مرحله دوم ۲۵ میلیون تومان دیگر تسهیلات دریافت کردم و بعد از توسعه طرح هم‌اکنون ۴ نفر هم در کنار من در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

 این کارآفرین دهگلانی ادامه داد: در سال ۹۷ متراژ تولیدی روزانه کارگاه به ۸۰ متر رسیده است و بازهم برای توسعه این طرح برای دریافت تسهیلات تکمیلی برای مرحله سوم به کمیته امداد مراجعه کردم که با پرداخت آن موافقت شده است و در صورت توسعه طرح و پرداخت تسهیلات برای خرید دستگا ه ها و تجهیزات جدید تعداد بیشتری از افراد جویای کار را در این کارگاه مشغول به کار می‌کنم.

اسماعیلی گفت: قبل از اجرای طرح، پولی که از کارگری برای من به دست می‌آمد جوابگوی زندگی خود و خانواده‌ام نبود و ازنظر تأمین هزینه‌های زندگی با مشکل مواجه بودم ولی با کمک خداوند و حمایت‌های کمیته امداد هم‌اکنون از طریق این طرح تولیدی ازنظر درآمد بسیار راضی هستم و طی یک سال گذشته شاهد تغییرات خیلی خوبی در وضعیت زندگی و معیشتی بود ه ام.

لازم به ذکر است این کارآفرین در کنار اینکه مشغول به تولید موزاییک و سنگ‌های مصنوعی است هم‌زمان با دو نفر دیگر هم در زمینه کار دکوراسیون داخلی منازل مشغول به فعالیت است.

ارسال نظرات