همزمان با روز خبرنگار:

خبرنگاران بهاباد تجلیل شدند

همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار در مراسمی با حضور فرماندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و بخشدار مرکزی بهاباد برگزار شد، از تعدادی خبرنگاران فعال این شهرستان تجلیل شد.
کد خبر: ۹۰۴۵۳۶۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمدمهدی خانی زاده، فرماندار بهاباد در این مراسم گفت: اطلاع رسانی شفاف و دقیق به مردم و مسئولان از وظایف عمده خبرنگاران است.
وی با اشاره به اینکه پاسخگویی به رسانه‌ها باید در اولویت مدیران شهرستان قرار گیرد، اضافه کرد: خبرنگار پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند.
وی به نقش فعالان عرصه خبر در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در تاریخ جمهوری اسلامی و در کنار حماسه آفرینی غیور مردان ایران، خبرنگاران، نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند.
خانی زاده با بیان اینکه خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و تجسم امانت، تعهد، دلسوزی و مسئولیت هستند، افزود: خبرنگاران کسانی هستند که همواره در بطن جامعه حضور دارند و با مروت، جوانمردی، انصاف، عدالت، احترام به ارزش‌ها و باور‌های جامعه قلم فرسایی می‌کنند.
فرماندار بهاباد ادامه داد: ۱۷ مرداد روز عزیزانی است که با خودکار، قلم و دوربین وقایع را به تصویر کشیدند.
خانی زاده در ادامه از راه اندازی کیوسک مطبوعاتی و دفتر باشگاه خبرنگاران جوان در بهاباد خبر داد و گفت:: برای فروش نشریه‌های سراسری و افزایش سطح آگاهی مردم از اخبار و دسترسی بیشتر مردم به روزنامه ها، کیوسک مطبوعاتی در این شهر راه اندازی می‌شود.
شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۷۸، ۱۷ مرداد را روز خبرنگار نامگذاری کرد.
این روز سالگرد شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مزارشریف افغانستان است که سال ۱۳۷۷ در جریان حمله و اشغال کنسولگری جمهوری اسلامی از سوی طالبان به همراه هشت نفر از دیپلمات‌های ایران به شهادت رسید.
در استان یزد ۱۵۸ رسانه مجوز دارند که از این تعداد ۱۱۴ رسانه چاپی، ۲۸ رسانه الکترونیک برخط و ۱۶ رسانه الکترونیک غیربرخط هستند.
ارسال نظرات