امام‌جمعه موقت میبد گفت: مسئولان نباید در مقابل دشمن ضعف نشان دهند، اگر مسئولان دل از خارج ببُرند و دل به مردم ببندند، شرایط کشور تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۴۵۳۷۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: مسلمانان باید در همه مراحل زندگی تقوا را رعایت کنند و با ترک محرمات و انجام واجبات و فرائض دینی، در مقابل خالق خود سرافراز باشد و از وسوسه‌های شیاطین دور بمانند.
امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با ورود به مباحث سیاسی کشور افزود: شرایط امروز ابهاماتی را برای مردم به وجود آورده است که باید در زمان مفصل آن‌ها را تحلیل کرد، اما بصورت کلی از سه رییس جمهور قبل ایالات متحده، آمریکایی‌ها به دنبال تغییراتی پیرامون نظریه دهکده جهانی در دنیا رفتند که بر اساس اسناد منتشر شده، می‌خواستند قدرت‌ها و رقبای خود در شرق آسیا مثل چین را محاصره کنند و معتقد بودند به خاطر وجود منابع انرژی در خاورمیانه قبل از هر اقدامی باید بر غرب آسیا مسلط شوند.
وی، انفجار برج‌های دوقلوی مرکز جهانی با هواپیما در ۱۱ سپتامپر را از جمله نقشه‌های این پروژه عنوان کرد که بهانه‌ای برای ورود آمریکا به منطقه باشد و بر اساس این اتفاق بلافاصله رییس جمهور آمریکا اعلام جنگ اسلام و مسیحیت را مطرح کرد و متعاقب آن به افعانستان و عراق حمله یکطرفه نمود تا غرب آسیا را اشغال کند.
حجت الاسلام غفوری، هدف اصلی دشمنان از این اقدامات را سلطه بر جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها در انجام پروژه و طرح‌های خود در عراق و افعانستان شکست خوردند، از این رو طرح ایجاد داعش را عملیاتی کردند که پس از شکست در این طرح نیز به توصیه کارشناسان به سراغ مسایل اقتصادی رفته‌اند.
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان داشت: به دنبال برنامه‌های آن‌ها مذاکرات هسته‌ای با واسطه توسط آمریکایی‌ها مطرح شد که البته در دولت فعلی به صورت جدی دنبال گردید. البته مسئولان کشور ما سوءنیت نداشتند، اما عقیده داشتند می‌شود با آمریکا مذاکره کرد.
وی ضمن گلایه از عدم توجه به هشدار‌های پی‌درپی رهبری خاطرنشان کرد: کشور ما در حال حاضر درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا است و اگر هر مملکتی غیر از ایران بود با همان شایعه اول رییس جمهور آمریکا درخصوص تحریم ساقط می‌شد.
حجت الاسلام غفوری افزود: آمریکایی‌ها با همه تهدید‌ها و بر خلاف تعهد از برجام خارج شدند و یک جنگ روانی به راه انداختند، تمام توان دشمن در عرصه اقتصادی به کار گرفته شده است و قارون‌های منطقه نیز عوامل اجرایی دشمن شده‌اند تا اوضاع اقتصادی ایران را به هم بریزند. اما از آنجا که ایران کشور مستقل، مقتدر و مردمی بود و در شرایط تحریم و جنگ رشد کرده است، همچنان در مقابل تحریم و توطئه دشمن ایستاده است.
خطیب جمعه میبد، تصریح کرد: ملتی که با دست خالی و با وجود خیانت امثال بنی‌صدر در جنگ تحمیلی در برابر دنیا ایستاد، امروز نیز در جنگ اقتصادی در مقابل دشمن پیروز خواهد شد، زیرا شرایط دشمن بدتر از دوران جنگ تحمیلی است و شرایط ما به مراتب بهتر از آن دوران می‌باشد.
وی لازمه پیروزی در برابر دشمن را توجه به نظرات مقام معظم رهبری برشمرد و تأکید کرد: مسئولان نباید در مقابل دشمن ضعف نشان دهند، اگر مسئولان دل از خارج ببرند و دل به مردم ببندند، شرایط کشور تغییر خواهد کرد.
خطیب جمعه میبد با اشاره به این مطلب که کشور ما محور‌های قدرت فروانی در اختیار دارد، اظهار داشت: باید در مقابله با فساد جدی باشیم. متاسفانه در قضیه ارز فساد صورت گرفت، از قوه قضاییه می‌خواهیم مفسدین را شناسایی و محاکمه کند.
وی در این رابطه تأکید کرد: کسی که زندگی مردم را در دوران جنگ اقتصادی مختل کند و احتکار کند، مصداق مفسدفی‌الارض است و باید اعدام شود.
ارسال نظرات