نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: خراسان رضوی و مشهد دارای قدرت رسانه‌ای است و بایستی شورای رسانه در مشهد تشکیل شود تا انسجام خبری بیشتر و بسیاری از مشکلات موجود در حوزه رسانه حل و فصل شود.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۱۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در دیدار با مدیران، خبرنگاران و اصحاب رسانه در دفتر امام جمعه خطاب به اصحاب رسانه اظهار کرد: این ایام پرفضیلت که متعلق به قشر جهادگر فرهنگی جامعه است را تبریک عرض می‌کنم و موقعیت ارزشمند شما را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: امروز شما با توجه به هجمه رسانه‌ای دشمن، در جبهه مقدم دفاع از انقلاب و نظام هستید.

امام جمعه مشهد بیان کرد: امروز توسعه قدرت دنیا در توسعه ارتباطات است.

وی با بیان اینکه شغل خبرنگاری تداوم شغل انبیا است، افزود: انبیاء الهی خبر را از خدا به خلق رسانده و سپس بر این اساس رسالت هدایتی خود را اجرا می‌کردند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه خبر تصمیم‌ساز برای مدیران جامعه است، ابراز کرد: بی توجهی به خبر و خبرنگار آثار سوئی به دنبال خواهد داشت و باعث می‌شود مدیران از روی ناآگاهی تصمیم بگیرند لذا قرآن در سوره نبا توجه بسیاری به بررسی و تبیین خبر دارد.

وی عنوان کرد: خبر، جریان تصمیم ساز و خبرنگار عنصر تصمیم ساز است و هیچ فلسفه‌ای جز قرآن برای خبرنگار چنین مقامی قائل نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از آنجا که خبرنگاری عامل تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر است و می‌تواند سرنوشت یک جامعه را عوض کند لذا دارای حساسیت است و چنانچه یک واقعیت به درستی مخابره نشود می‌تواند آثار سوئی در جامعه به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز خبر ابزار توسعه قدرت و ثروت است و قدرتمندان جهان در ابتدای کار خود خبرنگار استخدام می‌کنند.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: انسان می‌تواند دو نوع گناه کند گاهی این گناه فردی است و گاهی می‌تواند سرنوست کسی را نابود کند که چنین کسی در دنیا و آخرت به ذلت می‌افتد و نمونه ارتکاب به چنین گناهی ترویج یک شایعه علیه فرد و یا افرادی در فضای رسانه‌ای است که می‌تواند سرنوشت آن فرد را نابود کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص مشکلات خبرنگاران گفت: باید در زمینه بیمه خبرنگاران طرحی را ارائه کرد و امیدواریم این اقدام از مشهد آغاز شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین به پیگیری قانون مصونیت خبرنگاران توسط نمایندگان مجلس تاکید کرد.

وی بیان کرد: خراسان رضوی و مشهد دارای قدرت رسانه‌ای است و بایستی شورای رسانه در مشهد تشکیل شود تا انسجام خبری بیشتر و بسیاری از مشکلات موجود در حوزه رسانه حل و فصل شود.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: رسالت اصلی امام جمعه این است که به عنوان سرباز در برابر جریان‌های داخلی و خارجی که بر ضد نظام و انقلاب و جنگ نرم فعالیت می‌کنند مقابله کند.

وی افزود: عده‌ای از قدرت طلبان و فرصت طلبان درصدد توسعه قدرت خود با استفاده از ظرفیت مشهد هستند و نگاه آنان به مشهد بعنوان قطب گردشگری است نه یک شهر زیارتی و این مسئله، هویت مشهد را از بین می‌برد و ما باید جلوی چنین اقدامی را بگیریم.

در ادامه رخشانی همسر شهید خزایی بیان کرد: شهید خزایی به خبرنگاران تاکید داشتند که قدر خودشان را بدانند و در مسیر رضای الهی حرکت کنند که در این صورت جایگاهشان در بهشت خواهد بود.
 
گفتنی است در این دیدار از نمایندگی خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها