مسئول هماهنگی برنامه‌های دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰۰ برنامه همزمان با ۳۰ مرداد در دهه غدیر در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۳۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید هادی ابراهیمی در نشست خبری برنامه‌های دهه امامت و ولایت که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌‌‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: سیاست‌های کلی بنیاد بین‌المللی غدیر شامل برنامه ریزی برای جذب نسل جوان و افزایش گستره مخاطبین غدیر، تأکید بر اجرای برنامه‌های علمی و آموزشی، تلاش برای افزایش وحدت مسلمانان، توجه ویژه به اغناسازی همگان در بحث غدیر می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: سیاست‌های محتوایی بنیاد بین‌المللی غدیر شامل تبیین غدیر و توجه به بعد حکومتی غدیر، مقابله با تهاجم دشمن در مورد فلسفه غدیر و تلاش در جهت تثبیت هویت دینی و فرهنگی علوی در جامعه است.

مسئول هماهنگی برنامه‌های دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های دهه غدیر از 30 مرداد همزمان با روز عرفه شروع می‌شود و تا پایان دهم شهریور همزمان با ولادت امام موسی کاظم (ع) پایان می‌یابد.

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی که در سال 97 در این دهه برگزار می‌شود شامل 200 برنامه در سطح آذربایجان غربی است.

ابراهیمی تأکید کرد: برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت، تأکید ویژه بر ترویج نماز، روزه و خطبه‌خوانی عید غدیر خم، اطعام روز عید غدیر با مشارکت هیئت‌های مذهبی استان، مراسم ویژه تجلیل از سادات همزمان با عید غدیر در مرکز استان و سایر شهرهای استان و عیادت از جانبازان و خانواده‌های شهدای سادات از جمله برنام‌های این دهه است.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها این دهه می‌توان به بازسازی واقعی غدیر خم در شهرستان‌های سلماس، نقده و چالدران، برگزاری همایش‌های فرهنگی تبلیغی با محوریت غدیر و فضایل حضرت علی (ع)٬ برگزاری همایش‌های ویژه وحدت با عنوان علی (ع) محور وحدت در اسلام، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی در رابطه تعظیم شاعر اسلام، مراسم شناسایی و تجلیل از پرچم‌داران و خادمان غدیر و نور افشانی در شب عید غدیر خم با همماهنگی نیروهای مسلح اشاره کرد.

مسئول هماهنگی برنامه‌های دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان‌غربی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده‌روی‌های بزرگ خانوادگی، جلسات معرفتی ویژه نیروهای مسلح به‌عنوان غدیر و مباهله، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری همایش زنان پیشگامان دفاع از حریم ولایت برای بار نخست در مرکز استان، اعزام مبلغان به مساجد مناطق دور‌دست با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری کاروان‌های شادی همزمان با عید غدیر خم با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و اهدای هدایای مردم به مردم مناطق محروم نشین از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی با بیان این که غدیر 97 از لحاظ کمی و کیفی کاملاً متفاوت با غدیرهای سال‌های گذشته خواهد بود، بیان کرد: شعار دهه ولایت لبیک یا رسول الله است که امیدواریم همگی با لبیک به پیام تاریخی رسول خدا بتوانیم وظیفه خود را در راستای موضوع مهم غدیر به سر انحام برسانیم.

ابراهیمی با بیان این که ریاست بنیاد در سطح استان بر‌عهده حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان و در سطح شهرستان‌ها بر‌عهده ائمه جمعه شهرستان‌هاست، تأکید کرد: شب شعر غدیر در برنامه‌های دهه امت و ولایت گنجانده شده که با حضور شعرای استان و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

‌انتهای پیام

ارسال نظرات