خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اشتغال جوانان انتخاب روز اول ذی الحجه به عنوان «روز ازدواج» را تأکیدی بر اهمیت و ارزش الگو قرار دادن منش زندگی مولی علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای جوانان دانست و گفت: در این هفته به موج‌آفرینی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی می‌پردازیم.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۷۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،مردادماه «سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)» است سال‌هاست به همین مناسبت روز اول ذی الحجه  به عنوان روز ازدواج جوانان برگزیده شده است و ۲۲ مردادماه  تا 28 مرداد ماه سال امسال به عنوان هفته ازدواج برنامه‌هایی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

سیدجواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اشتغال جوانان در این‌باره گفت: وزارت ورزش و جوانان به استناد بند 4-1 تصویب نامه بیست و نهمین جلسه شورای عالی جوانان (برنامه تعیین و ترویج روز اول ذی الحجه به عنوان روز ازدواج جوانان) در نظر دارد جشنواره ویژه روز ازدواج را در سراسر کشور برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه ازدواج به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین، تصمیم سرنوشت‌ساز در زندگی جوانان مورد توجه خاص جوامع است، اظهار داشت: مسایل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش میانگین سن ازدواج جوانان و کاهش تمایل به ازدواج در میان برخی از آنها و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی، این ضرورت را ایجاب می‌کند که فرهنگ‌سازی گسترده و موج‌آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان در جامعه انجام شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد در فرایند ازدواج، این فرهنگ‌سازی و تغییر در باورها و ارزش‌های اجتماعی است که می‌تواند نقش مؤثرتری در تسهیل ازدواج جوانان داشته باشد.

رضوی افزود: در دنیای امروز که از یک سو مورد هجوم تبلیغات بیگانگان و تحولات فرهنگی، اجتماعی و از سوی دیگر دچار روزمرگی‌های ناشی از فشارهای اجتماعی هستیم، نسل جوانان به نماد و الگویی کامل نیازمند است تا بتواند به وسیله آن مسیر رشد و تعالی زندگی خود را بپیماید.

 مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اشتغال جوانان انتخاب روز اول ذی الحجه با عنوان «روز ازدواج»  از سوی شورای فرهنگ عمومی را تأکیدی بر اهمیت و ارزش الگو قرار دادن منش زندگی مولی علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای جوانان دانست و گفت: جوانان باید با  توکل بر خداوند متعال آغازگر زندگی‌ مشترک اسلامی باشند. 

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان بر آن است تا به کمک تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر در این زمینه بپردازد ابراز داشن: بدین‌وسیله توجه جامعه به ازدواج جوانان و نقش و جایگاه ارزشمند آن در اجتماع امروزی معطوف می‌شود.

رضوی با تاکید بر اینکه بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگوسازی برای ازدواج جوانان است از اهداف دنبال شده گفت: در این هفته به موج‌آفرینی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی (به موقع، آگاهانه، آسان و پایدار)، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده، تقدیر و تجلیل از خادمین ازدواج و پررنگ کردن ارزش‌های اجتماعی نظیر خدمت‌رسانی در این زمینه، هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان معرفی مراکز، مؤسسات و دستگاه‌های فعال در امر تولیدات فرهنگی ازدواج به جوانان، خانواده‌ها و گروه‌های مرجع می‌پردازیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات