خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) گفت: امام جواد علیه السلام جوان‌ترین امام شیعیان و مظهر تقوا، بخشندگی و کرامت است.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۹۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
حجت الاسلام خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با تسلیت سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، شهادت این امام بزرگوار را غمی بزرگ برای امام رضا و همه شیعیان دانست و اظهار داشت: امام جوادالائمه در پیشگاه امام رضا به قدری جایگاه دارد که در روایات آمده است برای رفع حاجات، امام رضا را به جوادش قسم بدهید.
وی با ذکر حدیثی از امام جواد (ع) ابراز کرد: سه چیز انسان را به خدا نزدیک می‌کند، استغفار زیاد، نرم خویی و صدقه دادن.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) در ادامه خاطرنشان کرد: امام جواد جوانترین امام شیعیان هستند و پس از شهادت امام رضا در سن ۸ سالگی به امامت رسیدند.
خدابنده لو در ادامه با اشاره به زندگی سراسر برکت و تقوا امام جواد علیه السلام افزود:ایشان در سن ۲۵ سالگی و پس از ۱۷ سال امامت به دستور معتصم توسط ام فضل بازهر مسموم شدند و به شهادت رسیدند.
وی در پایان افزود: امام جواد علیه السلام بسیار بخشنده و کریم است و از همین رو ایشان جواد الائمه مظهر بخشندگی نامیده شدند و این امام بزرگوار برای شیعیان به ویژه ملت ایران همیشه جایگاه با ارزشی دارد و باب الحوائج خوانده می‌شود، لذا بایستی در روز شهادت ایشان به گونه‌ای عزاداری شود که در خور شأن و منزلت این امام بزرگوار باشد.
ارسال نظرات