گرامی داشت شهدای گمنام در گوجان

به مناسبت سالروز خاکسپاری شهدای گمنام گوجان، آئین گرامیداشتی با حضور بسیجیان و عموم مردم در تپه نور الشهدا ی این شهر بر گزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۵۴۹۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آقای محمدی سخنران مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گمنام شهر گوجان، گفت: خداوند  در چند جای قرآن فرمودند: اگر انسان یک خصوصیت داشته باشد نه غمی دارد ونه ترسی.« لاخوف علیهم ولا یحزنون» کسانی که ایمان دارند حواسشان به خودشان هست، که شهدا این خصوصیت را بیشتر از همه در خود تقویت نمودند.

وی، افزود: شهدا زنده اند یعنی اینکه هنوز بعد از سالها؛ مردم به زیارت شهداء می آیند.

محمدی ادامه داد: اگر توجه کرده باشید وقتی به مهمانی حتی نزدیک ترین خویش خود برویم، اگر متوجه شویم که کمترین بی توجهی را به ما کرده یا خوب پذیرایی نکرده باشد، بسیار ناراحت می شویم؛ اما امروز که به مهمانی شهداء آمده ایم، با کدام امکانات و پذیرایی، حتی با وجود سختی ها و نشستن روی خاک وحصیر، باپای پیاده آمدن تا تپه نورالشهداء و... هم نمی تواند سد راهشان شود.

وی اضافه کرد: حتی برخی از طی کردن مسیر هم خسته و تشنه شدند؛ اما هیچ شکایت و گلایه ای نداشتند، چون شهداء جان خود را با خلوص نیت در راه دین و ارزش های دینی فدا کردند؛ خداوندخودش فرمود: اگر ایمان و تقوا داشته باشید و بنده ی من شوید همه ی دلها را متوجه شما می کنم که جدید ترین نمونه اش را در همین دوران پر از هیاهو و فضای مجازی و مشکلات و آسیب های آن مشاهده نمودید.

محمدی گفت: شهید حججی که اهل اخلاص، اهل جهاد و مجاهدت و حجت خدا برای همه  بود، مصداقی از توانستن عبور جوانان از مشکلات نفسانی در جامعه و آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: راز جاودانگی شهیدان همین بنده خدا بودن  و اخلاص داشتن است، که این راز را جوانان ما باید در خود کشف کنند.

در حاشیه این برنامه، مداحی، پخش کلیپ و اهدای جوایز و پذیرایی و ... نیز انجام گرفت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار